بین الملل

دیدار وزیر خارجه عمان با مقامات قطر


وزیر خارجه عمان در سفری به دوحه با امیر قطر و وزیر خارجه این کشور دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان که به دوحه سفر کرده است با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار و درباره تحولات‌ منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهتمام مشترک گفت‌وگو کرد.

وی همچنین با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» همتای قطری خود دیدار و گفت‌وگو کرد و دو طرف بر علاقه‌مندی کشورشان برای همکاری در زمینه‌های مختلف تأکید کردند.

خبرگزاری عمان گزارش کرد که این دیدار در کاخ مرمر دوحه برگزار شد و وزرای خارجه دو کشور بر عمق روابط برادرانه و تمایل کشورشان برای تداوم همکاری و هماهنگی در زمینه‌های مختلف تأکید کردند.

به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، دو طرف همچنین حمایت خود از روند اقدام مشترک در چارچوب شورای همکاری خلیج فارس را اعلام کردند.

بررسی تحولات منطقه‌ای از دیگر محورهای بحث‌ و گفت‌وگوی وزرای خارجه قطر و عمان بود.

به جزئیات این گفت‌وگوها اشاره‌ای نشده اما سفر وزیر خارجه عمان به دوحه در حالی است که منطقه شاهد چندین تحول از جمله در پرونده یمن، تداوم تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مسجدالأقصی، دعوت شورای همکاری خلیج فارس به برگزاری نشستی برای بررسی امکان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و غیره بوده است.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا