بین الملل

دیدار پوتین با فرماندهان جنگ اوکراین +فیلم


کاخ ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد، پوتین در مقر گروه عملیات نظامی ویژه با فرماندهان مسؤول جنگ روسیه در اوکراین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کرملین امروز شنبه (۱۹ اوت، ۲۸ مرداد) از دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با فرمانده عملیات روسیه در اوکراین و سایر مقام‌های ارشد نظامی خبر داد. 

کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد پوتین در مقر گروه عملیات نظامی ویژه در «روستوف-نا-دونو» نشستی برگزار کرد. رئیس‌جمهور روسیه در این نشست به گزارش‌های «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل ارتش و مسؤول عملیات‌های مسکو در اوکراین و سایر فرماندهان و افسران ارشد نظامی گوش داد. 

به گزارش رویترز، این نشست در حالی برگزار شده که ضدحملات اوکراین برای پس گرفتن مناطقی که روسیه در ماه‌های اولیه جنگ تصرف کرده، بسیار کُندتر از انتظار بوده است. 

طبق این گزارش، کرملین جزئیات بیشتری از این نشست اعلام نکرد و مشخص نیست این جلسه چه زمانی برگزار شد. در ویدئوهای منتشر شده گراسیموف در حال خوشامدگویی به پوتین و هدایت او به ساختمان در زمانی که به نظر شب می‌رسد، دیده می‌شود. 

شهر روستوف-نا-دونو تنها ۱۰۰ کیلومتر با مرز اوکراین فاصله دارد و مقر فرماندهی ناحیه نظامی جنوب روسیه است که نیروهایش در اوکراین می‌جنگند.

ارتش اوکراین چهارم ژوئن ضدحملات خود را که تبلیغ زیادی برای آن کرده بود، آغاز کرد. علی‌رغم سیلی از تجهیزات پیشرفته که غرب در اختیار کی‌یف قرار داده، این کشور نتوانسته موفقیت‌ چشمگیری در مقابل روسیه به دست آورد و متحمل تلفات و خسارات سنگین شده است. 

در حالی که درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین ادامه دارد، اخیراً مقام ارشد وزارت دفاع اوکراین از پیشروی نیروهای این کشور در منطقه دونتسک و تسلط بر یک شهرک خبر داد. منابع رسانه‌ای از کی‌یف اوکراین خبر دادند «هانا مالیار» معاون وزیر دفاع اوکراین گفته نیروهای این کشور توانستند شهرک «اوروژاین» در منطقه دونتسک را از روسیه پس بگیرند.

«نیویورک تایمز» گزارش داده به دلیل تلفات بالا در ضدحملات اوکراین، تعداد اوکراینی‌هایی که در تلاش برای فرار از خدمت هستند، افزایش یافته و کی‌یف برای پر نگه داشتن صفوف خود به اعماق جامعه ورود کرده است. روزنامه آمریکایی با استناد به برآوردهای مقام‌ها و تحلیلگران غربی گزارش داده بیش از ۱۵۰ هزار نیروی اوکراینی از فوریه ۲۰۲۲ (آغاز درگیری‌ها در اوکراین) کشته و زخمی شده‌اند.

طبق این گزارش، گارد مرزی اوکراین گفته به طور میانگین ۲۰ نفر روزانه به دلیل تلاش برای فرار از کشور بازداشت می‌شوند. رئیس‌جمهور اوکراین بعد از مطرح شدن موارد فساد، روسای مراکز سربازگیری در همه مناطق اوکراین را اخراج کرد. 

پایان پیام/ص


آگهی
دکمه بازگشت به بالا