بین الملل

دیپلمات روس: غرب در حال شکست خوردن در اوکراین است


دیپلمات‌های روسی در کشورهای غربی با بیان اینکه آمریکا نشست سران ناتو را به نامطلوب‌ترین تقابل با مسکو سوق می‌دهد، گفتند که هم‌اکنون هیچ تماسی بین روسیه و این ائتلاف نظامی وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حمایت‌های آمریکا از عضویت اوکراین در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و فشارها به ترکیه برای موافقت با درخواست پیوستن سوئد به این ائتلاف نظامی، با واکنش دیپلمات‌های روسیه همراه شد.

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن بامداد سه‌شنبه گفت که آمریکا نشست پیش‌روی سران ناتو در لیتوانی را به «نامطلوب‌ترین» تقابل با مسکو سوق می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، آنتونوف در کانال تلگرامی خود نوشت که دولت آمریکا در حال آماده‌سازی تصمیمات ضد روسی در نشست سران ناتو در لیتوانی است.

وی در این‌باره توضیح داد: «همه چیز در حال انجام است تا افکار عمومی محلی برای تصویب هرگونه تصمیم ضد روسی که در روزهای آینده در ویلنیوس اتخاذ خواهد شد، آماده شود».

این دیپلمات روس همچنین هشدار داد: «حرکت وضعیت به سمت نامطلوب‌ترین نتیجه در رویارویی بین فدراسیون روسیه و اعضای ائتلاف ناتو ادامه دارد».

از سوی دیگر، «کنستانتین گاوریلوف» نماینده هیأت روسی در وین و مذاکره‌کننده ارشد امنیتی این کشور گفت که غرب در حال شکست خوردن در جنگ اوکراین با روسیه است.

گاوریلوف در مصاحبه با شبکه «ریانووستی» توضیح داد: «هم آمریکا و هم ناتو درک می‌کنند که زمان به نفع آنها نیست. آنها در اوکراین شکست می‌خورند».

همچنین «الکساندر توکووینین» سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار روسیه در بلژیک نیز با بیان اینکه هیچ تماسی با ناتو وجود ندارد، گفت اما کانال ارتباطی همچنان باز است.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گفت که مقامات اوکراینی مزدوران خارجی را وادار به حضور در خطوط مقدم می‌کنند که برای آنها تبدیل به چرخ گوشت شده است و اوکراینی‌ها ترجیح می‌دهند نخست به انتقال مجروحان و کشته شدگان خود بپردازند و پس از آن تلفات مزدوران را منتقل می‌کنند.

بر اساس گزارش‌ها از زمان آغاز عملیات ویژه ارتش روسیه در اوکراین بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ مزدور خارجی از ۸۴ کشور مختلف دنیا به اوکراین سرازیر شده تا در کنار نیروهای مسلح اوکراین بجنگند اما این تعداد پس از تلفات شدید میان آنها، به شدت کاهش یافته است.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا