بین الملل

رئیس اسبق موساد خواستار استعفای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شد


«دنی یاتوم» رئیس پیشین موساد اعلام کرد که «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی باید در اعتراض به تصویب بخش‌های جنجالی از طرح تغییر ساختار قضایی این رژیم، استعفا می‌داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که اعتراضات گسترده در فلسطین اشغالی به طرح کابینه نتانیاهو برای تغییر ساختار قضایی رژیم صهیونیستی ادامه دارد، رئیس اسبق نهاد جاسوسی این رژیم خواستار استعفای وزیر جنگ شد.

همزمان با تشدید اعتراضات در فلسطین اشغالی و افزایش نگرانی‌ها درباره تمرد نظامیان رژیم صهیونیستی معترض به طرح جنجالی کابینه بنیامین نتانیاهو برای تغییرات ساختار قضایی، یکی از روسای موساد مخالفت خود با این طرح را اعلام کرد.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «جزوالم پست»، دنی یاتوم رئیس پیشین موساد اعلام کرد که بعد از تصویب بخش‌هایی از این طرح، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی باید در اعتراض به این اقدام از منصب خود استعفا می‌داد.


«دنی یاتوم» رئیس پیشین موساد

 

یاتوم تصریح کرد: «گالانت باید شجاع‌ترین کاری را که می‌توانست انجام می‌داد و اعلام می‌کرد که او این بازی را متوقف می‌کند. او باید استعفا می‌داد، نتیجه هر چه که باشد».

به رغم اعتراضات گسترده در فلسطین اشغالی، کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) روز دوشنبه (دیروز) بخش‌هایی جنجالی از طرح نتانیاهو را تصویب کرد؛ بخش‌هایی که به معنی نتیجه‌بخش بودن تلا‌ش‌هایی است که کابینه راست افراطی رژیم صهیونیستی از چند ماه پیش برای تضعیف قوه قضائیه آغاز کرده است. این تلاش‌ها، از سوی دیگر، تظاهرات‌های اعتراضی مستمر از سوی منتقدان و مخالفان طرح را در پی داشته است.

بندی که روز گذشته به تصویب پارلمان رژیم صهیونیستی رسید مانع از آن می‌شود که قوه قضائیه توان ایجاد هر گونه اصلاح و تعدیل بر روی تصمیم‌های کابینه رژیم صهیونیستی را حتی اگر آنها را «غیرمعقول» تشخیص دهد نخواهد داشت. پیش از این اصلی به نام «عدم معقولیت» تضمین کرد که دیوان عالی رژیم صهیونیستی می‌تواند تصمیم‌های دیگر قوه‌های این رژیم را در صورت غیرمعقول بودن آنها ملغی کند. با تصویب این طرح چنین امکانی برای قوه قضائیه از بین رفته و دادگاه‌ها توان مداخله در تصمیم‌های سایر قوا را نخواهند داشت.

پایان پیام/م


آگهی
دکمه بازگشت به بالا