بین الملل

رئیس جمهور تونس: واژه عادی‌سازی روابط، برای من وجود ندارد

در پی گسترش بحث و جدل‌ها در لیبی مبنی بر تلاش دولت برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، رئیس جمهور تونس اعلام کرد که این واژه هیچ معنایی برای او ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، «قیس سعید» رئیس جمهور تونس در جریان دیدار با سفرای جدید این کشور در سراسر جهان تاکید کرد که واژه عادی سازی روابط هیچ معنایی برای او ندارد.

وی در ادامه افزود: با وجود آنکه کشور فلسطین سفرایی برای خود دارد اما نباید حق ملت فلسطین را فراموش کنیم. مسأله فلسطین مسأله اصلی و محوری امت ما است. هرکسی که از عادی سازی روابط حرف بزند باید به او بگویم که این واژه برای من اصلاً وجود ندارد.

سعید اضافه کرد: بازگشت فلسطین به ملت آن یک مسأله طبیعی است. مردم فلسطین باید به تمام حقوق خود از جمله تشکیل کشور فلسطین به مرکزیت قدس شریف دست پیدا کنند.

اخیراً به دنبال اعلام نشست رسمی میان نجلاء المنقوش وزیر خارجه لیبی و الی کوهن همتای صهیونیست وی در ایتالیا، موجی از اعتراضات و مخالفت‌ها میان اقشار سیاسی و مردمی این کشور به راه افتاده است.

در حالی که وزارت خارجه لیبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود این نشست غیررسمی و تصادفی بوده، روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد که بر اساس گفته‌های منابع سیاسی این نشست تصادفی نبوده بلکه از قبل برنامه ریزی شده و با هماهنگی مسئولان برجسته لیبی صورت گرفته است.

گفتنی است در پی افشای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از نشست هفته گذشته خود با همتای لیبیایی خود در شهر رم، پایتخت ایتالیا، شهرهای مختلف لیبی از جمله شهر بندری زاویه و تاجوراء کانون تظاهرات ضد دولتی بودند.

نمایندگان احزاب سیاسی و تظاهرات کنندگان خشمگین با محکوم کردن دیدار وزیر خارجه لیبی با همتای صهیونیستی خواستار برکناری نجلاء المنقوش از پست وزارت خارجه و پیگرد قضائی وی شدند. تظاهرات کنندگان در حمایت از آرمان فلسطین و قدس اشغالی روز یکشنبه پرچم رژیم موقت صهیونیستی را به نشانه اعتراض آتش زدند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا