بین الملل

رئیس جمهور عراق حمله به یک مرکز فرهنگی کُردها در فرانسه را محکوم کرد


رئیس جمهور عراق حمله به یک مرکز فرهنگی کُردها در پاریس پایتخت فرانسه را محکوم و بر اهمیت مبارزه با نژادپرستی در این کشور تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق امروز شنبه هدف قرار دادن یک مرکز فرهنگی کُردها در پاریس پایتخت فرانسه را محکوم و بر اهمیت مبارزه با نژادپرستی در این کشور تأکید کرد.

وی در حساب توئیتری خود نوشت: «حمله جنایتکارانه به یک مرکز فرهنگی کُردها در پاریس را که به کشته شدن تعدادی از افراد بی‌گناه منجر شد، بشدت محکوم می‌کنیم».

رئیس جمهور عراق از دولت فرانسه خواست تا سریعا عاملان این جنایت را بازداشت و برای محاکمه تحویل دستگاه قضایی دهند.

وی بر ضرورت مبارزه با نژادپرستی در فرانسه و ممانعت از تکرار چنین حوادث تأسف‌بار تأکید کرد.

دیروز (جمعه، ۲۳ دسامبر) رسانه‌ها از وقوع تیراندازی در پاریس پایتخت فرانسه خبر داده و اعلام کردند در این حادثه دستکم ۳ نفر کشته و ۶ نفر زخمی شدند. خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت جامعه کردها عصبانی است. تیراندازی صبح جمعه در نزدیکی یک مرکز فرهنگی کردها به وقوع پیوست.

بعد از آن، رسانه‌های بین‌المللی از درگیری خشونت‌آمیز معترضان و پلیس خبر دادند. خبرگزاری فرانسه گزارش داد بعد از آنکه مشخص شد تیراندازی صبح جمعه با انگیزه‌های نژادپرستانه انجام شده کردهای خشمگین در محل وقوع حادثه با پلیس درگیر شدند. پلیس از گاز اشک‌آور و تجهیزات ضد شورش برای متفرق کردن جمعیت استفاده کرد. عکس‌های منتشر شده در فضای مجازی آسیب دیدن برخی از معترضان در درگیری با پلیس را نشان می‌داد.(جزئیات بیشتر)

پایان پیام/.


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا