بین الملل

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با شاه اردن دیدار کرد


مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا امروز (چهارشنبه) با عبدالله دوم شاه اردن دیدار و گفت‌وگو گرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا امروز (چهارشنبه) با سفر به «امان» پایتخت اردن، با عبدالله دوم، پادشاه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری بترا، دفتر پادشاهی اردن خبر داد که مارک میلی در سفری از پیش اعلام نشده وارد اردن شده است؛ در این دیدار دو طرف در خصوص راههای همکاری و شراکت میان اردن و آمریکا در حوزه نظامی و تلاش‌ها در حوزه مبارزه با تروریسم رایزنی کردند.

این مقام ارشد نظامی آمریکایی در حالی وارد اردن شد که روز گذشته در تل آویو با «هرتزی هیلوی» رئیس ستاد مشترک اسرائیل دیدار کرده بود. سفارت آمریکا در اسرائیل نیز در بیانیه‌ای گفته بود که مارک میلی و هیلوی در خصوص مسائل مربوط به «امنیت منطقه‌ای»، «همکاری‌های دوجانبه»، «هماهنگی برای دفاع در برابر تهدیدات ایران» و «دیگر مسائل راهبردی مشترک» گفت‌و‌گو کرده‌اند.

ورود مارک میلی به منطقه پس از آن است که رهبران کشورهای مصر، اردن و فلسطین در تاریخ ۱۴ آگوست در شهر العلمین گرد هم آمدند تا در خصوص موضوع فلسطین با یکدیگر رایزنی کنند؛ عبدالله دوم، عبدالفتاح السیسی و محمود عباس در آن نشست تأکید کردند که اسرائیل باید به تمامی توافقات و اصول بین‌المللی در قبال فلسطین پایبند باشد.

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا همچنین در حالی وارد اردن شده است که دو کشور همکاری‌های گسترده نظامی و امنیتی دارند و اردن عضو ائتلاف آمریکایی ضد داعش است.

پایان پیام /


آگهی
دکمه بازگشت به بالا