بین الملل

راهپیمایی گسترده در شهرهای یمن در حمایت از غزه


دهها هزار نفر در شهرهای مختلف یمن در حمایت از مردم غزه صبح امروز یک شنبه به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دهها هزار نفر از مردم یمن صبح امروز (یکشنبه) به دعوت جنبش انصارالله در حمایت از مردم غزه به خیابان‌ها آمدند و علیه رژیم صهیونیستی شعار دادند.

به نوشته وبگاه شبکه المسیره، میادین اصلی شهرهای صعده، المحویت، تعز، ذمار، الضالع و عمران صبح امروز شاهد حضور گسترده مردم بود. عصور امروز نیز تجمع گسترده‌ای در شهرهای صنعاء و الحدیده برگزار خواهد شد و از هم اکنون بسیاری از مناطق اطراف پایتخت یمن خود را برای حضور در این مراسم به صنعاء رسانده‌اند.

تجمعات امروز در حمایت از فلسطین با عنوان «مسیرة ثأر الاحرار» (راهپیمایی خونخواهی آزادگان) برگزار می‌شود، نامی که نیروهای مقاومت غزه به پنج روز مقاومت خود در برابر حملات رژیم صهیونیستی نهاده‌اند.

فراخوان برای حضور در این راهپیمایی پس از آن انجام شد که غزه در پنج روز گذشته آماج حملات هوایی رژیم صهیونیستی بود، حملاتی که با پاسخ مقاومت همراه شد و در نهایت در ساعت ۱۰ شب گذشته به وقت محلی طرفین بر سر آتش‌بس به توافق رسیدند.

اما در صعده به عنوان پایگاه اصلی جنبش انصارالله، تجمع در مقایسه با دیگر شهرها با گستردگی بیشتری برگزار شد و «محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن نیز به سخنرانی پرداخت. او گفت که مردم یمن به حمایت از موضوع فلسطین ادامه خواهند داد و در این مسیر مبارزه و فداکاری می‌کنند.

 

الحوثی افزود: «دشمن صهیونیستی خانه‌ها و قبرستان‌ها را نیز در غزه بمباران کرد، همان‌گونه که در یمن دیدیم چگونه دشمن سعودی، آمریکایی و اماراتی خانه‌هایمان را هدف قرار می‌داد».

او در ادامه مقاومت پنج روزه غزه در برابر صهیونیست‌ها را ستود و آن را به فلسطینی‌ها تبریک گفت و تأکید کرد که یمن با تمامی داشته‌هایش از آرمان فلسطین حمایت می‌کند.

در بیانیه پایانی نیز اعلام شد: «ما به عنوان مردم یمن بار دیگر وفاداری خود به آرمان فلسطین و حضور مستقیم خود در صحنه را اعلام می‌کنیم. قدرت بازدارندگی دشمن صهیونیستی به محاق رفته و هرگز نمی‌تواند آن را باز گرداند».

پایان پیام/م


آگهی
دکمه بازگشت به بالا