بین الملل

رایزنی نمایندگان عراق باوزیر خارجه درباره حضور اشغالگران آمریکایی

با شدت گرفتن درخواست‌های سیاسی در عراق مبنی بر پایان حضور اشغالگران آمریکایی در خاک این کشور، اعضای کمیسیون روابط خارجه پارلمان با وزیر خارجه عراق دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، اعضای کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق روز جمعه با فواد حسین وزیر خارجه این کشور دیدار و در خصوص پایان دادن به حضور ائتلاف بین المللی آمریکا در خاک این کشور رایزنی کردند.

در این نشست در خصوص تعیین سفرای جدید عراق در کشورهای مختلف جهان نیز بحث و تبادل نظر شد.

پیش از این «ابوعلی العسکری» مسوول دفتر امنیتی گردان‌های حزب الله عراق با صدور بیانیه ای تاکید کرد: اشغالگران آمریکایی رفتارهای خود را در حریم هوایی و خاک عراق تغییر نداده اند و سخنان آن‌ها بیانگر تلاش برای وقت خریدن در عراق است.

وی به دولت و جریان‌های سیاسی که برای پایان دادن به حضور اشغالگران آمریکایی در عراق تلاش می‌کنند نسبت به مصونیت دادن به این اشغالگران هشدار داد و گفت: در این صورت در جهنم باز می‌شود.

سابق بر این مقاومت اسلامی عراق از توقف حمله‌های خود به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی با هدف همراهی با دولت برای ورود به مذاکرات با آمریکا خبر داده بود اما با عدم پیشرفت این روند اعلام کرد که روزهای گذشته نشان داد اشغالگران بدون زور عراق را ترک نمی‌کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا