بین الملل

رایزنی پوتین و پاشینیان درباره تحولات جدید قره باغ


کاخ کرملین از رایزنی رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر ارمنستان درباره تحولات اخیر در منطقه قره باغ خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سرویس خبری کاخ کرملین از رایزنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان درباره تحولات پیرامون قره باغ و آماده سازی معاهده صلح بین ایروان و باکو  در روز جمعه خبر داد. 

کرملین در بیانیه ‌در این زمینه گفت: ابعاد مختلف شرایط کنونی در ناگورنو-قره باغ میان رهبران دو کشور موضوع بحث قرار گرفت. کرملین همچنین در بیانیه خود اعلام کرد که اهمیت اجرای توافقات 2020-2022 رهبران روسیه، ارمنستان و آذربایجان، از جمله توافقات مربوط به تضمین امنیت و ثبات در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان، احیای روابط اقتصادی و حمل و نقل در قفقاز شمالی و آماده سازی یک معاهده صلح بین ارمنستان و آذربایجان در این رایزنی تلفنی مورد تاکید قرار گرفت.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، در این مکالمه تلفنی که به ابتکار طرف ارمنی انجام شده علاوه بر اینها برخی موضوعات دوجانبه نیز مورد بررسی و رایزنی قرار گرفت. 

سرویس مطبوعاتی دولت ارمنستان نیز درباره این مکالمه تلفنی گفته، پاشینیان و پوتین درباره رفع انسداد ارتباطات حمل و نقل در قفقاز جنوبی گفت‌وگو کردند.

این چهارمین تماس تلفنی پوتین و پاشینیان از ابتدای سال 2023 است. 

طی ماههای اخیر تنشها در قره باغ کوهستانی و مناطق مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان افزایش یافته است و دو طرف یکدیگر را در زمینه تلاش برای افزایش تنشها متهم میکنند. 

پایان پیام/م


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا