بین الملل

رسانه‌های ارمنستان: توافق حدود مرزی با جمهوری آذربایجان حاصل شده است


رسانه‌های ارمنستانی فاش کردند که هنوزهیچ توافقی جهت تعیین حدود مرزی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان صورت نگرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های ارمنستانی روز چهارشنبه فاش کردند که هنوز هیچ توافقی جهت تعیین مرز بین این کشور و جمهوری آذربایجان صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری «پان آرمنیان»، دفتر«مهر گریگوریان»، معاون نخست‌وزیر ارمنستان فاش کرد که هیچ توافقی در مورد نقشه‌هایی که باید به عنوان مبنای تعیین مرز بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در نظر گرفته شود، حاصل نشده است.

باکو و ایروان مدت‌هاست که با پادرمیانی روسیه و اتحادیه اروپا در حال مذاکره هستند اما این گفت‌وگوها تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته‌اند و یکی از مهمترین مشکلات باقی مانده بابت مسیر مهم لاچین است که باکو آن را مسدود کرده و یا ایست بازرسی شدید را اعمال می‌کند. 

پیشتر گزارش شده بود که در چهارمین نشست بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان طرفین به بحث در مورد مسائل مربوط به تحدید مرزی پرداختند. دفتر معاون نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد که تاریخ و مکان جلسه بعدی  با جمهوری آذربایجان هنوز مشخص نشده است.

در تحولی دیگر ، «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه  جمهوری آذربایجان  روز چهارشنبه که باکو انتظار دارد ایروان به روند مذاکرات برای حل و فصل پایدار پس از جنگ در قفقاز بازگردد.

به گزارش«تی‌آرتی» بایراموف در نشست مطبوعاتی با  «کاترین کولونا» همتای فرانسوی خود گفت که آماده گفت وگوی بیشتر در مورد عادی سازی با ارمنستان است.

وزیر خارجه ارمنستان روز سه شنبه در نشست خبری با همتای اتریشی خود ضمن هشدار در زمینه وضعیت ساکنان ارامنه «قره باغ»، از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در زمینه مسدود شدن گذرگاه لاچین توسط جمهوری آذربایجان کمک خواست.

«آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان در نشست خبری با «آلکساندر شالنبرگ» وزیر خارجه اتریش در «وین» گفت:«ارمنستان از بازیگران بین‌المللی به‌ویژه اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواستار است در خصوص مسدود شدن گذرگاه لاچین توسط  جمهوری آذربایجان گام‌های عملی برداشته شود.»

این دو کشور همسایه تاکنون دو بار با هم درگیر شده اند و طی آن جمهوری آذربایجان موفق به بازپس گیری برخی اراضی خود شد. ارمنسنان و جمهوری آذربایجان در بخش مرزی نیز اغلب به سوی هم آتش پراکنی می‌کنند(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا