بین الملل

رهبران جهان در متوقف ساختن نسل کشی در غزه ناتوان هستند

مقام سازمان ملل:

گزارشگر ویژه سازمان ملل از شکست کامل رهبران جهان برای پایان بخشیدن به نسل کشی فلسطینیان در غزه انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، مقام ارشد سازمان ملل کشورهای جهان را متهم به ناتوانی در متوقف ساختن نسل کشی فلسطینیان خواند.

بر این اساس، تلالنگ موفوکنگ، گزارشگر ویژه سازمان ملل در گفتگوی اختصاصی با الجزیره گفت: حقیقت تلخ این است که رهبران کشورهای جهان به طور کامل در متوقف ساختن نسل کشی در غزه شکست خوردند. علی رغم مواجه به شرایط وخیم انسانی در غزه، همچنان شاهد ادامه منازعه در این باریکه هستیم.

این مقام سازمان ملل با اشاره به نبود مواد غذایی و نیز بهداشت عمومی در غزه خاطر نشان کرد: فلسطینیان ساکن این باریکه اکنون به دلیل آب آلوده و هوا، در خطر انتقال بیشتر بیماری‌های واگیردار قرار دارند. این در حالی است که مراکز درمانی در غزه نیز یا تعطیل هستند و یا به صورت محدود اقدام به ارائه خدمات به مردم می‌کنند.

موفوکنگ در ادامه با ارائه مثال‌های متعدد درباره نقض فاحش حقوق بشر و قوانین بین الملل از سوی صهیونیست‌ها در جنگ، تاکید کرد: بحران کاهش اکسیژن در بیمارستان‌های غزه نشان دهنده بی تفاوتی آشکار اسرائیل به قوانین بین المللی است.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که مقامات آمریکایی از جمله جو بایدن، رئیس جمهور این کشور تاکید دارند آنچه در غزه رخ می‌دهد نسل کشی نیست. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز مدعی است ارتش این رژیم اخلاق مدارترین ارتش در جهان است؛ موضوعی که کشتار ۳۷ هزار غیرنظامی فلسطینی طی ۸ ماه گذشته خط باطلی بر آن می‌کشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا