بین الملل

روزنامه صهیونیستی: گالانت در آمریکا با هیچ مقام دولت بایدن دیدار نمی‌کند


یک روزنامه صهیونیستی با انتشار خبر سفر امروز وزیر جنگ این رژیم به آمریکا نوشت که به دلیل ممانعت نتانیاهو، وی در این سفر با هیچ مقامی در دولت بایدن دیدار نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های صهیونیستی امروز (پنجشنبه، ۲۴ آگوست) از سفر «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم موقت به ایالات متحده آمریکا در بامداد امروز خبر دادند و نوشتند که این سفر در سایه اختلافات میان دولت بایدن و کابینه نتانیاهو صورت می‌گیرد.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» با انتشار جزئیاتی از سفر امروز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نوشت: «گالانت به آمریکا می‌رود، بدون آن‌که به دلیل ممانعت نتانیاهو، با هیچ مقام مسؤول آمریکایی دیدار کند».

این روزنامه نوشت که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که در گذشته برای دیدار با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا «مجبور» به سفر به بروکسل شده بود، در سفر جدید خود به واشنگتن با هیچ مقامی در دولت بایدن دیدار نخواهد کرد.

به نوشته این روزنامه، ​«دلیل آن این است که نتانیاهو تا زمانی که برای سفر به آمریکا رسما دعوت نشود، اجازه برگزاری نشست‌های کاری وزرایش در واشنگتن را نمی‌دهد».

این در حالی است که چند روز پیش «تساحی هنگبی» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در سخنانی ادعا کرد که کاخ سفید از بنیامین نتانیاهو دعوت کرده است تا در ماه سپتامبر به آمریکا سفر کند. 

اما یدیعوت آحارانوت، امروز نوشت: نتانیاهو از سفر وزرای خود به واشنگتن جلوگیری می‌کند تا زمانی که خودش رسما دعوت‌نامه سفر به آمریکا را از کاخ سفید دریافت کند. اما از نوامبر گذشته که برای ششمین دوره نخست‌وزیری انتخاب شد، این دعوت صورت نگرفته است.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: «هدف اصلی گالانت از سفر به آمریکا، مشارکت در مراسم کمک‌های مالی برای رفاه نیروهای عادی و ذخیره ارتش اسرائیل است».

بر اساس این گزارش، گالانت احتمالا با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت دیدار و یک گزارش امنیتی به آن‌ها ارائه می‌دهد. همچنین انتظار می‌رود که وزیر جنگ رژیم اشغالگر در این دیدارها، تنش با لبنان در پی تمدید حضور یونیفل در مرزهای این کشور، را بررسی کند. 

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی چندی پیش فاش کرد که دولت آمریکا دیدار بایدن با نتانیاهو را مشروط کرده است و طی نامه‌ای به دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که دیدار نتانیاهو با بایدن و کمک آمریکا به عادی سازی روابط میان رژیم اسرائیل و عربستان سعودی، مشروط به توقف روند تصویب لایحه تغییرات قضایی است. 

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا