بین الملل

روز خونین بورکینافاسو؛ 40 کشته و 33 مجروح در حمله مردان مسلح


مهاجمان ناشناس در حمله به ارتش و نیروهای داوطلب در شمال بورکینافاسو چهل نفر را کشتند و سی و سه نفر را مجروح کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت بورکینافاسو روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مهاجمان ناشناس در حمله به ارتش و نیروهای داوطلب در شمال بورکینافاسو ۴۰ نفر را کشتند و ۳۳ نفر را زخمی کردند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» این حمله در روستای« اوروما» در  مرز مالی، منطقه‌ای محل استقرار گروه‌های مرتبط با القاعده و داعش انجام شد.

دولت روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مهاجمان ناشناس در حمله به ارتش و نیروهای دفاعی داوطلب در شمال بورکینافاسو ۴۰ نفر را کشتند و ۳۳ نفر را مجروح کردند. البته هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. 9 روز قبل نیز افراد مسلح ۴۴ نفر را در روستاهای «کوراکو» و «تندوبی» در شمال این کشور کشتند.

در بیانیه  دولت آمده است که ۶ نظامی و ۳۴ عضو یک نیروی دفاعی داوطلب کشته شدند. دولت غیرنظامیان را تشویق کرده  تا به نیروهای دفاعی محلی بپیوندند تا تلاش کنند تا ۸ سال خشونت را که در آن هزاران نفر کشته و میلیون ها نفر مجبور به ترک خانه های خود شده اند، متوقف کنند.

ناآرامی در بورکینافاسو، کشور واقع در غرب آفریقا منجر به دو کودتا در سال گذشته توسط ارتش شد که قول داده بود کنترل کشور را دوباره به دست بگیرد، اما نتوانسته حملات را متوقف کند. از زمانی که «ابراهیم ترائوره» رهبر حکومت نظامی در ماه سپتامبر قدرت را به دست گرفت، فعالیت تمامی احزاب سیاسی و سازمانهای جامعه مدنی در کشور به حالت تعلیق درآمده است.

خشونت در سال‌های اخیر دراین کشور آفریقایی افزایش یافته است. «کاترین آننه» سخنگوی پلیس ایالت بنوئه در بورکینافاسو گفت که ۲۸ جسد در یک اردوگاه آوارگان کشف شد(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/.


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا