بین الملل

روسیه: اروپا نمی خواهد انفجارهای نورد استریم بررسی شود

معاون وزیرخارجه روسیه می گوید تلاش کشورهای اروپایی بر این است تا تحقیقاتی درباره انفجار خطوط لوله نورد استریم روسیه صورت نگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، معاون وزیر خارجه روسیه رویکرد اتحادیه اروپا در قبال انفجارهای خطوط لوله گازی روسیه را هدف انتقاد قرار داد.

«الکساندر گروشکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه درباره نظامی‌سازی در دریای بالتیک اعلام کرد که اتحادیه اروپا در تلاش است تا بر تحقیقات مربوط به خرابکاری در خط لوله نورد استریم روسیه سرپوش بگذارد.

این دیپلمات روس در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا گفتگو میان روسیه و کشورهای اتحادیه اروپا در مورد مسائل محیط زیست ادامه دارد یا خیر، تاکید کرد: اگر ما در مورد میزان نگرانی کشورهای اتحادیه اروپا [در مورد مسائل زیست محیطی] صحبت کنیم، آنگاه وضعیت نورد استریم به ذهن می رسد.

این مقام روس یادآور شد خط لوله نورد استریم یک و دو همانطور که می دانید، تحت توانمندی و سکوت کشورهای اروپایی منفجر شد. تحقیقات در این زمینه به گونه‌ای پیش می‌رود که به معنای واقعی کلمه همه چیز (واقعیت ها) در حال پنهان شدن است.

پیش از این «سیمور هرش» روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر در اظهاراتی فاش کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بعد از بیش از ۹ ماه بحث و بررسی بسیار محرمانه در شورای امنیت ملی این کشور، دستور خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم یک و دو روسیه را صادر کرد.

بنا به این افشاگری، غواصان آمریکایی در تابستان سال ۲۰۲۲ و تحت پوشش رزمایش‌های ناتو مواد منفجره را در خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲ کار گذاشته‌اند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا