بین الملل

روسیه سفیر دانمارک را احضار کرد

وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد که سفیر دانمارک را در ارتباط با اظهارات تحریک‌آمیز وی در رسانه‌ها درباره فعالیت شرکت‌های خارجی در مسکو احضار کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه روسیه امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که سفیر دانمارک در مسکو را احضار کرده است.

درب یانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است که این اقدام در ارتباط با اظهارات تحریک آمیز سفیر دانمارک در مسکو در رسانه های داخلی این کشور درباره فعالیت شرکت های خارجی در روسیه روی داده است.

بیانیه وزارت خارجه روسیه اضافه می کند: به سفیر دانمارک تاکید شد که اظهارات مطرح شدهوی در مورد اقتصاد روسیه غیرقابل قبول و دخالت در امور داخلی روسیه به شمار می آید.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ ای اعلام کرد: اظهارات نماینده رسمی دانمارک که حاوی ارزیابی‌ هایی از اقتصاد روسیه و مبانی حقوقی کشورمان است، غیرقابل قبول و دخالت کپنهاگ در امور داخلی فدراسیون روسیه است.

این وزارتخانه گفت که اظهارات «یاکوب هنینگسن» (Jakob Henningsen) نقض کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک بوده و در تضاد با ماهیت وظایفی است که سفیر در کشور میزبان انجام می دهد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا