بین الملل

روسیه: ۱۰ حمله اوکراین در محور دونتسک دفع شد

وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: ۱۰ حمله اوکراین در محور دونتسک دفع شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح اوکراین به تلاش های ناموفق برای عملیات تهاجمی در محورهای دونتسک، کراسنولیمانسک و دونتسک جنوبی ادامه دادند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌افزاید: ۱۰ حمله دشمن در محور دونتسک دفع شد؛ بالغ بر ۴۲۰ نیروی نظامی کشته و زخمی شدند. ۲ حمله دشمن در جهت دونتسک جنوبی دفع شد، فعالیت های گروه خرابکاران اوکراینی سرکوب شد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: اوکراین در محورهای دونتسک جنوبی و زاپروژیا ۲ خودروی زرهی، توپخانه خودکششی گوزدیکا، هویتزر اسمتا- بی و بالغ بر ۲۰۰ نظامی خود را از دست داد. در محور خرسون، ۸۰ نیروی اوکراینی کشته و ۱۱ خودرو و دو وپخانه خودکششی آکاتسیا منهدم شدند.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه گذشته (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات ویژه نظامی» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در اوکراین، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تا کنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده اند.

از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا