بین الملل

روسیه: ۸۷ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف منهدم شدند

در ادامه حملات پهپادی ارتش اوکراین در عمق خاک روسیه، وزارت دفاع روسیه امروز جمعه اعلام کرد که ده‌ها پهپاد مهاجم اوکراینی در مناطق مختلف رهگیری و سرنگون شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی ارتش این کشور دیشب در مناطق مختلف ۸۷ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را رهگیری و سرنگون کردند.

در این بیانیه آمده است که «سامانه‌های پدافند هوایی دو پهپاد بر فراز منطقه بلگورود، دو پهپاد در آسمان منطقه ولگوگراد، شش پهپاد در منطقه ورونژ، شش پهپاد در منطقه کورسک، ۷۰ پهپاد بر فراز منطقه روستوف و همچنین یک فروند پهپاد را در جمهوری کریمه رهگیری و سرنگون کردند.»

مقامات روسیه بارها حملات اوکراین به خاک این کشور را به عنوان اقدامات تروریستی آشکار محکوم کردند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این تاکید کرده بود که «حملات پهپادی و گلوله باران هدفمند زیرساخت های غیرنظامی به مشخصه اصلی رژیم کی‌یف و ولودیمیر زلنسکی (رئیس‌جمهور اوکراین) تبدیل شده است.»

وزارت دفاع روسیه دیروز پنجشنبه نیز در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین طی ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: واحدهای یگان شمال مواضع سودمندتری را در اختیار گرفتند، ۸ ضدحمله را دفع کردند و نیروهای اوکراینی قریب ۳۰۵ نیروی خود را از دست دادند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: واحدهای یگان غرب وضعیت را در خط مقدم بهبود بخشیدند؛ کی یف قریب ۴۵۰ نیروی خود را از دست داد. یگان جنوب موقعیت تاکتیکی خود را بهبود بخشید، یک ضدحمله نیروهای اوکراینی دفع شد؛ دشمن قریب ۶۳۵ نیرو از دست داد. واحدهای یگان مرکز وضعیت را در خط مقدم بهبود بخشیدند، ۴ ضد حمله را دفع کردند؛ کی یف قریب ۳۴۵ نیرو را از دست داد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا