بین الملل

رویت ۴۹ هواپیمای نظامی چین اطراف جزیره تایوان

تایپه مدعی شد؛

وزارت دفاع تایوان امروز از رویت ۴۹ جنگنده چین در اطراف این جزیره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایوان نیوز، وزارت دفاع تایوان (MND) امروز پنجشنبه مدعی شد که ۴۹ فروند هواپیمای نظامی متعلق به پکن را در اولین روز تمرینات ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) در اطراف این جزیره بین ساعات ۶ صبح تا ۶ بعد از ظهر (به وقت محلی) رصد کرده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع این جزیره آمده است که از ۴۹ هواپیما ۳۵ فروند از خط میانه تنگه تایوان در بخش های شمالی، مرکزی و جنوب غربی منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان عبور کردند.

این بیانیه اضافه می کند که ۷ فروند هواپیمای جنگنده چینی هم در بخش شمال شرقی این جزیره مشاهده شده اند.

رسانه‌های چین ساعاتی پیش با انتشار تصاویری اعلام کردند که نیروهای مسلح این کشور رزمایش بزرگ و دو روزه «شمشیر مشترک -۲۰۲۴» را آغاز کردند؛ رزمایشی که به گفته سخنگوی ارتش چین «مجازاتی نیرومند برای اقدامات جدایی‌طلبانه نیروهای جدایی‌طلب تایوان است.»

نیروهای دریایی، هوایی، و موشکی ارتش چین در این رزمایش بزرگ شرکت دارند.

گزارش شبکه تلویزیونی دولتی CCTV چین، به عنوان بخشی از این رزمایش، ده‌ها جنگنده چینی حامل مهمات واقعی، در کنار ناوشکن‌ها، ناوچه‌ها و قایق‌های تندرو موشکی، حملات ساختگی علیه «اهداف نظامی با ارزش» «دشمن» انجام دادند.

این رزمایش بزرگ ارتش چین که امروز پنج‌شبنه آغاز شده و محاصره تایوان را تمرین می‌کنند، سه روز پس از مراسم تحلیف «لای چینگ ته» رئیس جدید جزیره تایوان انجام می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا