بین الملل

رویکرد هیئت هماهنگی شیعی مشارکت همه طرف ها در دولت آتی عراق است

ائتلاف فتح:

عضو ائتلاف فتح تأکید کرد که هیئت هماهنگی شیعی هیچ قصد و نیتی برای به حاشیه راندن هیچ یک از احزاب و گروه های سیاسی از روند سیاسی و شکل گیری دولت آتی ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد البلداوی» عضو ائتلاف الفتح با اشاره به اهمیت مشارکت همه اقشار در روند سیاسی عراق تأیید کرد که هیئت هماهنگی شیعی برای تضمین مشارکت همه احزاب سیاسی در تشکیل دولت آینده عراق و جلوگیری از به حاشیه راندن آنها تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: دیدگاه هیئت هماهنگی شیعی، مشارکت همه طرف‌های سیاسی در دولت شراکت ملی و یافتن نقاط مشترک با سایر طرف‌ها است و این هیئت هیچ قصد و نیتی برای به حاشیه راندن نمایندگان حزب دموکرات کردستان و ائتلاف «السیاده» از روند تشکیل دولت ندارد.

البلداوی افزود: هیئت هماهنگی شیعی هیچیک از احزاب سیاسی را از حضور در دولت بعدی و مشارکت در اداره کشور محروم نمی‌کند.

این عضو ائتلاف فتح در پایان گفت: آخرین نشست هیئت هماهنگی شیعی شاهد حضور ترکمن‌ها، مسیحیان و سایر طیف‌ها بود تا در مورد دیدگاه‌ها بحث و رایزنی صورت گیرد و مشارکت همه تضمین شود و هیچیک از احزاب سیاسی به حاشیه رانده نشود.

گفتنی است هیئت هماهنگی شیعی در شرایط فعلی پس از استعفای نمایندگان جریان صدر، با کسب ۴۰ کرسی پارلمانی جدید، بزرگترین فراکسیون پارلمانی محسوب می‌شود. بر همین مبنا این کمیته دست برتر را در مساله تشکیل دولت، انتخاب نخست وزیر و اعضای هیأت دولت در اختیار دارد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا