بین الملل

رژیم صهیونیستی کشورهای حامی فلسطین را تحریم می‌کند

کابینه رژیم صهیونیستی قصد دارد تحریم‌هایی را علیه کشورهایی که کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند، وضع کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه 14 رژیم صهیونیستی گزارش داد که کابینه امنیتی و سیاسی این رژیم قصد دارد به درخواست «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی، تحریم‌هایی را علیه کشورهایی که به تازگی کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت شناخته‌اند وضع کند.

کابینه نتانیاهو همچنین قصد دارد همزمان تحریم‌هایی نیز علیه برخی مقامات تشکیلات خودگردان وضع کرده و گذرنامه آن‌ها را مسدود کند. 

اسموتریچ پیش از این در واکنش به شناسایی کشور مستقل فلسطینی از سوی دولت‌های نروژ، اسپانیا و ایرلند، خواستار وضع تحریم‌ها علیه کشورهایی که فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت شناخته‌اند شده بود.

همچنین کابینه نتانیاهو قصد دارد، 4 شهرک صهیونیست‌نشین که پیش از این در کرانه باختری ساخته شده بودند را قانونی اعلام کند. بنابر پیشنهاد اسموتریچ، قرار است در ازای هر کشوری که فلسطین را به رسمیت می‌شناسد، یک شهرک صهونیست‌نشین ساخته شود.

خشم و عصبانیت اشغالگران از گسترش حمایت از فلسطین در سطح جهان روز به روز در حال گسترش است و به اذعان محافل اسرائیلی، این رژیم هیچ زمانی تا این حد در انزوای جهانی به سر نبرده است؛ این خشم تا جایی پیش رفت که  «گیلاد اردان» نماینده رژیم تل آویو در سازمان ملل در تاریخ 22 اردیبهشت ماه قبل از رأی‌گیری مجموع عمومی به قطعنامه‌‌ای در خصوص به رسمیت شناختن کشور فلسطین منشور سازمان ملل را در کاغذ خردکن انداخت.

انتهای پیام/

 

 

آگهی
دکمه بازگشت به بالا