بین الملل

زلنسکی از خرسون بازدید کرد؛ قدردانی از ناتو و آمریکا


چند روز بعد از خروج نیروهای نظامی روسیه از خرسون، رئیس جمهور اوکراین از این شهر بازدید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های غربی از سفر از پیش اعلام نشده «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین از شهر تازه آزاده خرسون در جنوب این کشور خبر داده‌اند. 

براساس گزارش رویترز، زلنسکی روز دوشنبه به شهر خرسون سفر کرد و در آنجا برای نظامیان اوکراینی سخنرانی کرد. 

سفر زلنسکی به خرسون چند روز بعد از خروج نیروهای روس از این شهر راهبردی انجام شده است. خرسون از اولین شهرهایی بود که در کنترل نظامی روسیه قرار گرفت و طی ماههای گذشته در کنترل روسیه بود. 

زلنسکی به نیروهایی که در مقابل ساختمان اداری در میدان اصلی شهر خرسون ایستاده بودند، گفت: «ما در حال حرکت به جلو هستیم. ما برای صلح؛ صلح برای همه کشورمان آماده‌ایم.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه گذشته اعلام کرد، خروج نیروهای خود را از کرانه غربی رودخانه دنیپر اوکراین را به اتمام رسانده است.

 «دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز (جمعه) با بیان اینکه خروج نیروهای روس از منطقه خِرسون تصمیم وزارت دفاع روسیه بود، اظهار داشت: «علی‌رغم این عقب‌نشینی، خرسون بخشی از خاک روسیه است و این وضعیت تغییر نخواهد کرد».

زلنسکی در ادامه سخنرانی خود از حمایت ناتو و سایر متحدانشان در جنگ علیه روسیه تشکر کرد و گفت، دریافت سامانه‌های موشکی توپخانه با تحرک بالا (HIMARS) از آمریکا تفاوت بزرگی برای ما در جنگ ایجاد کرده است.

پایان پیام/م


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا