بین الملل

«زلنسکی» مدعی سرنگونی ۳ جنگنده روسی شد!

رییس‌جمهور اوکراین ادعا کرد که نیروی هوایی کشورش ۳ جنگنده روسی را در منطقه «خرسون» سرنگون کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین با انتشار مطلبی در شبکه های اجتماعی مدعی سرنگونی ۳ جت جنگنده روسیه توسط نیروی هوایی کشورش شد!

بر اساس ادعای رییس جمهور اوکراین، ارتش کی یف ۳ فروند جت جنگنده سو-۳۴ نیروی هوایی روسیه را در منطقه «خرسون» سرنگون کرده است!

زلنسکی با تشکر از نیروی هوایی کشورش اضافه کرد که هیچ حمله روسیه به اوکراین بدون پاسخ نخواهد ماند.

از سوی دیگر سوری ایگنات، سخنگوی نیروی هوایی ارتش اوکراین سرنگونی همزمان ۳ فروند جت سو-۳۴ روسیه را تایید کرد!

ادعای زلنسکی در حالی مطرح می شود که «پل ران‌زیمر» معاون سردبیر روزنامه بیلد پیشتر در گزارشی اعلام کرد در حالی که دولت کی‌یف تصویری مثبت از موقعیت و شرایط این کشور در جبهه جنگ با روسیه به تصویر می‌کشد، مقامات ارشد اوکراین در جلسات محرمانه شرایط را عکس این تصویرسازی توصیف می‌کنند.

ران‌زیمر در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت که به‌تازگی از سفر سه روزه به اوکراین و ملاقات با رستم اومروف، وزیر دفاع و سایر مقامات دولتی و نظامی این کشور بازگشته است.

وی ادامه داد: اظهارات و حرف‌های آنها با آنچه به طور رسمی در نشست‌های مطبوعاتی و مصاحبه‌ها و همچنین تازه‌ترین گفت‌وگوی ولودیمیر زلنسکی (رییس جمهور اوکراین) مطرح می‌کنند، به مراتب تطابق کمتری دارد.

مسئول ارشد این روزنامه مطرح آلمانی همچنین نوشته است دو فردی که در جلسه خصوصی با او صحبت کرده‌اند، «به وضوح چندین مشکل عمده را برای کی‌یف ترسیم کردند که به گفته آنها در حال حاضر، شانس موفقیت اقدامات تهاجمی اوکراین اندک است.»

آگهی
دکمه بازگشت به بالا