بین الملل

زلنسکی: مذاکرات با روسیه جنجال‌برانگیز است


رئیس‌جمهور اوکراین با اشاره به اینکه هر روز مذاکره بین اوکراین و روسیه انجام می‌گیرد گفت که این مذاکرات گاهی اوقات بسیار جنجال‌برانگیز می‌شود.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین صبح امروز (چهارشنبه) در یک سخنرانی ویدئویی در خصوص مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه گفت: «دشوار است؟ بله خیلی. گاهی اوقات جنجال‌برانگیز و افتضاح است اما ما قدم به قدم جلو می‌رویم. مذاکرات صلح تقریباً هر روز انجام می شود».

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز گذشته (سه‌شنبه) در خصوص روند مذاکرات میان هیأت‌های روس و اوکراینی گفت که پیشرفت مذاکرات بسیار «کندتر از آنچه که ما انتظار داریم» است.

اظهارات پسکوف در پاسخ به زلنسکی بود که گفته بود که نکات کلیدی در خصوص تمامیت ارضی و به رسمیت‌ شناختن مناطق جدایی‌طلب دونتسک و لوهانسک را می‌توان به همه‌پرسی گذاشت.

مسکو در اواخر فوریه، پس از یک بن بست هفت ساله بر سر عدم اجرای مفاد توافقنامه مینسک توسط اوکراین و به رسمیت شناختن نهایی جمهوری های دونباس در دونتسک و لوهانسک توسط روسیه، به این کشور همسایه حمله کرد.

پروتکل مینسک با میانجیگری آلمان و فرانسه برای تنظیم وضعیت مناطق در داخل کشور اوکراین طراحی شده است.

روسیه اکنون از اوکراین خواسته است که رسماً خود را یک کشور بی طرف اعلام کند که هرگز به ناتو نخواهد پیوست. کی‌یف اصرار دارد که حمله روسیه کاملاً بی‌دلیل بوده است و این ادعا را رد کرده است که قصد دارد این دو جمهوری را با زور بازپس گیرد.

کشورهای غربی نیز در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین، به عنوان تحریم های اقتصادی بی سابقه ای را علیه سازمان ها و افراد روسی اعمال کرده‌اند.

انتهای پیام/م


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا