بین الملل

زلنسکی: نباید به پوتین اعتماد کرد/شروط او شبیه پیشنهاد هیتلر است!

رئیس جمهور اوکراین با رد شروط همتای روس برای حل و فصل جنگ دو کشور، مدعی شد که رئیس جمهور روسیه در مسیر احیای نازیسم است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین شروط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای حل و فصل جنگ اوکراین را احیای نازیسم خواند!

یکی از شروط پوتین برای مذاکرات صلح این است که نیروهای اوکراینی منطقه دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا را ترک کنند. پوتین همچنین تاکید کرد که کی‌یف باید الحاق مناطق مذکور را به روسیه، به رسمیت بشناسد و هرگونه رویای پیوستن به ناتو را از سر بیرون کند.

زلنسکی درباره این پیشنهاد مدعی شد: این پیام‌ها اولتیماتوم هستند و هیچ فرقی هم با اولتیماتوم‌های قبلی او ندارند. کاری که او می‌کند، احیای نازیسم است. او می‌خواهد که ما از قلمروی اشغال‌شده‌مان صرف نظر کنیم و در عین حال، قلمروی اشغال‌نشده ما را هم می‌خواهد! او قصد توقف ندارد و هیچ «جنگ منجمدی» در کار نخواهد بود.

زلنسکی پیشنهاد پوتین را با درخواست آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی برای الحاق منطقه «سودتِن‌لند» چکسلاواکی در سال ۱۹۳۸ مقایسه کرد که گفته بود پس از اشغال این منطقه دیگر پیشروی نخواهد کرد.

میخائیل پودولیاک، مشاور ارشد زلنسکی در پیامی در ایکس نوشت: پیشنهاد پوتین توهین بزرگی به قانون بین‌الملل است و آشکارا از عدم کفایت رهبریت کنونی روسیه برای ارزیابی مناسب واقعیت حکایت دارد. درخواست‌های پوتین عملاً معادل این است که خاک‌تان را بدهید، حاکمیت‌تان را تسلیم کنید و خودتان را بی‌حفاظ و حصار بگذارید. این یک حقه تمام و کمال است!

آگهی
دکمه بازگشت به بالا