بین الملل

سفر محرمانه میانجی گر آمریکایی به سرزمین های اشغالی پس از لبنان

منابع صهیونیستی فاش کردند؛

منابع رسانه ای رژیم صهیونیستی از سفر محرمانه «آموس هوکشتاین» به سرزمین های اشغالی و رایزنی با نخست وزیر و هیئت مذاکره کننده این رژیم در پرونده ترسیم مرزهای آبی با لبنان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، وبگاه صهیونیستی «واللا» امروز سه شنبه اعلام کرد که «آموس هوکشتاین» میانجی گر آمریکا در مذاکرات ترسیم مرزها بین لبنان و فلسطینی اشغالی، در ساعات پایانی دوشنبه شب به صورت محرمانه به سرزمین‌های اشغالی سفر و با چند مقام رژیم صهیونیستی در خصوص احتمال دستیابی به توافق برای ترسیم مرزهای دریایی گفتگو کرد.

این وبگاه عبری زبان گزارش داد که نماینده آمریکا که میانجیگری بین تل آویو و بیروت را در مذاکرات مرزهای دریایی به عهده دارد، شب گذشته پس از گفتگو با مقامات ارشد دولت لبنان در بیروت، مخفیانه وارد تل آویو شد.

بر اساس این گزارش، هوکشتاین در تل آویو با «یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و هیئت مذاکره کننده این رژیم در مذاکرات ترسیم مرزها دیدار و گفتگو کرد و در حالی که هنوز جزئیات مربوط به این سفر و رایزنی فرستاده آمریکایی با مقامات صهیونیست منتشر نشده، هوکشتاین به آمریکا بازگشته است.

این وبگاه صهیونیستی معتقد است که سفر محرمانه هوکشتاین به سرزمین‌های اشغالی حاکی از پیشرفت در مذاکرات و تلاش تل آویو و بیروت برای دستیابی به توافق هر چه سریع‌تر بر سر موضوع مرزهای دریایی است.

سفر میانجی گر آمریکایی به لبنان و سرزمین‌های اشغالی در حالی است که جنبش مقاومت اسلامی حزب الله لبنان اخیراً با انتشار تصاویری از مختصات دقیق کشتی‌ها و سکوهای گازی رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه، به صهیونیست‌ها هشدار داد که این تجهیزات در تیررس قرار دارد و بازی با زمان فایده‌ای ندارد.

گفتنی است پیش از این سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با هشدار به صهیونیست‌ها در زمینه مانع تراشی در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی، گفته بود که اگر لبنان نتواند از منابع گازی و نفتی در دریای مدیترانه استفاده نکند، رژیم صهیونیستی نیز حق استخراج نفت و گاز از هیچ میدان گازی در دریا را نخواهد داشت.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا