بین الملل

سفر هیاتی از حماس به مصر/ بررسی پیشنهاد آتش‌بس دایمی در قاهره

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای از سفر هیأتی به ریاست خلیل الحیه فردا (یکشنبه) با هدف بررسی تحولات مربوط به آتش‌بس و آغاز دور جدید مذاکرات به قاهره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، هیأتی از جنبش حماس فردا (یکشنبه) با هدف بررسی تحولات مربوط به آتش‌بس و آغاز دور جدید مذاکرات به قاهره سفر می‌کند.

شبکه خبری الجزیره به نقل از جنبش حماس اعلام کرده که روز یک‌شنبه ۷ آوریل (۱۹ فروردین) یک هیأت به ریاست خلیل الحیه، جانشین رهبر حماس در نوار غزه برای مذاکره درباره آتش‌بس به قاهره خواهد رفت.

این هیأت تاکید کرده که آتش‌بس در جنگ غزه میان حماس و اسرائیل باید دائمی باشد و نیروهای اسرائیلی باید از نوار غزه خارج شوند. همچنین زندانیان فلسطینی باید در قبال آزادی گروگان‌های اسرائیلی آزاد شوند.

همچنین پیشتر، یک منبع وابسته به حماس به الجزیره اعلام کرده بود که رایزنی‌های فشرده‌ای میان هنیه و میانجی گران طی ساعات گذشته برای از سرگیری مذاکرات در قاهره جریان دارد.

منبع مذکور اعلام کرد: هنیه به میانجی گران اعلام کرده است که هرگونه گفتگو و مذاکره‌ای باید بر اساس برقراری آتش بس دائمی باشد.

این منبع بیان کرد: هنیه تاکید کرده است که هرگونه مذاکره‌ای باید شامل عقب نشینی کامل اشغالگران و بازگشت بدون قید و شرط آوارگان باشد.

ریاست این هیأت بر عهده خلیل الحیه خواهد بود.

مذاکرات برای برقراری آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها ماه‌هاست که بدون نتیجه ادامه دارد. تا کنون تنها یک بار با میانجی‌گری آمریکا، قطر و مصر دو طرف درگیر بر سر یک آتش‌بس یک هفته‌ای در آخر ماه نوامبر به توافق رسیدند. در جریان این توافق حدود ۱۰۰ گروگان اسرائیلی در مقابل آزادی زندانیان فلسطینی آزاد شدند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا