بین الملل

سکوت بین‌المللی درباره ممنوعیت ورود دارو به فرودگاه صنعا عجیب است

مدیر فرودگاه بین‌المللی صنعا:

مدیر فرودگاه بین‌المللی صنعا کمبود پروازهای بین‌المللی را یکی از دلایل رنج و گرفتاری بیماران یمنی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، خالد الشایف، مدیر فرودگاه بین‌المللی صنعا اعلام کرد که مسافران یمنی به ویژه بیماران با رنج بسیاری مواجه هستند؛ زیرا تعداد پروازهای هفتگی از ۶ پرواز به ۳ پرواز کاهش یافته است.

الشایف افزود: بسیاری از بیمارانی که برای درمان به خارج از کشور سفر کرده‌اند به دلیل حجم درخواست زیادی که برای تهیه بلیط این تعداد پرواز وجود دارد، همچنان در خارج از کشور گرفتار هستند.

وی با اشاره به کمبود پروازها ادامه داد: برقراری پرواز به ۵ مقصد و وجود پروازهای روزانه کمترین اقدام جهت کاهش رنج‌های مسافران است.

مدیر فرودگاه بین‌المللی صنعا در ادامه اعلام کرد: ورود دارو و لوازم پزشکی از طریق فرودگاه صنعا تا امروز ممنوع بوده است.

وی با اشاره به سکوت عجیب جامعه بین‌الملل و سازمان ملل متحد در قبال ممنوعیت ورود دارو به فرودگاه صنعا گفت: سکوت جامعه بین‌الملل و سازمان ملل متحد در برابر ممنوعیت ورود دارو از طریق فرودگاه صنعا، با وجود نیاز شدیدی که به این داروها مشاهده می‌شود، تعجب‌آور است.

الشایف ضمن اشاره به نوع کمک‌های بشردوستانه ارسالی به یمن و زمان دستیابی به آن ادامه داد: کمک‌های بشردوستانه‌ای که ما دریافت می‌کنیم ویژه بیماران صعب‌العلاج نیست و این محموله‌ها پس از توقف در فرودگاه‌های دیگر و با تأخیر به دست ما می‌رسند.

مدیر فرودگاه صنعا با اشاره به آمادگی فرودگاه صنعا برای برقراری پروازهای بیشتر گفت: ما آماده پذیرش روزانه بیش از ۱۰ پرواز در فرودگاه صنعا هستیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا