بین الملل

شاباک ادعا کرد، یک عملیات فلسطینی برای اسارت یک نظامی صهیونیست را خنثی کرده است


دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مدعی بازداشت اعضای یک تیم وابسته به حماس در کرانه باختری شد که برای چند عملیات، از جمله به اسارت گرفتن یک سرباز صهیونیست، برنامه ریزی کرده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک)، امروز (دوشنبه، ۱۴ آگوست)، مدعی بازداشت اعضای یک تیم وابسته به جنبش حماس در کرانه باختری که برای به اسارت گرفتن یک نظامی صهیونیستی برنامه‌ریزی کرده بودند، شد. 

به ادعای شاباک، این تیم وابسته به حماس، برای اجرای یک عملیات «آدم‌ربایی»، تیراندازی و انفجاری علیه نیروهای اشغالگر اسرائیلی در کرانه باختری برنامه‌ریزی کرده بود. 

به نوشته وبگاه فلسطینی «سوا»، شاباک طی بیانیه‌ای تاکید کرد که اعضای این گروه، نه نفر از روستای بدو واقع در شمال غربی قدس اشغالی بودند که نیروهای امنیتی اسرائیلی، ماه پیش آن‌ها را به ظن «دست‌داشتن در ایجاد زیرساخت‌های تروریستی برای حماس» دستگیر کردند.

 

در همین راستا، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نه نفر از اعضای جنبش حماس در کرانه باختری که برای حمله و به اسارت گرفتن یک سرباز اسرائیلی برنامه‌ریزی کرده بودند، دستگیر شدند. 

بر اساس این ادعا، «این افراد نحوه عقب‌نشینی را مشخص کرده بودند و گشت‌هایی برای جمع آوری اطلاعات در مورد سربازان در حومه رام الله انجام داده بودند و حتی مکانی را برای پنهان کردن سربازی که اسیر می‌شود، آماده کرده بودند».

چند روز پیش نیز، شاباک ادعا کرد که اعضای یک تیم وابسته به جبهه خلق برای آزادی فلسطین را که در دو شهر جنین و نابلس فعالیت داشتند و در حال طرح‌ریزی عملیات‌هایی علیه این رژیم بودند را بازداشت کرده است.

پایان پیام/ص


آگهی
دکمه بازگشت به بالا