بین الملل

شناسایی اهداف نظامی اطراف جزیره تایوان


وزارت دفاع جزیره تایوان از رهگیری اهداف نظامی چین نزدیک این جزیره و آمادگی نیروهای خود خبر داد.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع جزیره تایوان روز دوشنبه بار دیگر از  رهگیری اهداف نظامی چین نزدیک این جزیره خبر داد.

 به گزارش منابع خبری، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که ۱۲ فروند جنگنده و ۴ شناور چینی اطراف این جزیره و منطقه اطلاعات پروازی تایوان ماموریت انجام دادند.

وزارت دفاع تایوان با اعلام شناسایی و رهگیری این اهداف نظامی، مدعی آمادگی سامانه‌های موشکی و شناورهای خود در واکنش به هرگونه تحرک ارتش چین شد.

چندی قبل، ارتش چین در یک نمایش قدرت ۶۴ فروند جنگنده خود را اطراف جزیره تایوان فرستاد.وزارت دفاع تایوان در بیانیه خود اعلام کرد که ۶۳ فروند جنگنده چین به همراه ۴ فروند رزمناو این کشور اطراف آب‌ها و منطقه شناسایی هوایی تایوان ماموریت انجام دادند.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و پیام‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

«وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین به تازگی خطاب به آمریکا گفت، تایوان یک «خط قرمز» امنیتی برای چین است که واشنگتن هرگز نباید از آن عبور کند.

 وانگ یی، وزیر امور خارجه چین  تاکید کرد: «شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در پاسخ به حرفها و کارهای غلط اخیر آمریکا در قبال مساله تایوان و تلاش واشنگتن برای خط‌ کشی کردن در روابط چین-آمریکا، به طور جامع و سیستماتیک اصل مساله تایوان و موضع اصولی چین در قبال آن را مشخص و به وضوح اشاره کرد مساله تایوان در بطن منافع بنیادین چین و روابط چین با آمریکا قرار دارد»(جزئیات بیشتر).

 پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا