بین الملل

شهید «خضر عدنان» که بود؟

المیادین گزارش داد؛

سایت شبکه المیادین با انتشار گزارشی در خصوص زندگی شهید خضر عدنان نوشت که وی ۱۴ بار توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شد و هر بار دست به اعتصاب غذا زد اما هرگز از مسیر مقاومت و جهاد خارج نشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سایت شبکه المیادین در گزارشی در خصوص زندگی شخصی و سیاسی شهید خضر عدنان نوشت: «خضر عدنان در سن ۴۴ سالگی در حالیکه وارد یک نبرد اعتصاب غذای ۸۷ روزه در اعتراض به بازداشت خود علیه نظامیان صهیونیست شده بود به شهادت رسید.»

خضر عدنان در یک اتاق کوچک در درمانگاه زندان الرمله در حالیکه شرایط جسمی بسیار وخیمی داشت به شهادت رسید. وی از نخستین ساعات بازداشتش در ۵ فوریه گذشته و بعد از یورش نظامیان صهیونیست به منزلش در اردوگاه جنین، اعتصاب غذای خود را آغاز کرد.

شهید عدنان متولد ۲۴ مارس ۱۹۷۸ در منطقه عرابه واقع در جنین بود. وی مراحل درسی خود را در عرابه طی نمود و وارد دانشگاه بیرزیت در شهر رام الله شد. در سال ۲۰۰۱ مدرک دانشگاهی خود را در رشته اقتصاد گرفت. شهید عدنان زندگی سیاسی خود را با پیوستن به جنبش جهاد اسلامی فلسطین آغاز کرد.

نخستین بار از سوی نیروهای تشکیلات خودگردان فلسطین به اتهام تشویق به سنگ پرانی به سمت نخست وزیر وقت فرانسه در جریان بازدید از دانشگاه بیرزیت در سال ۱۹۹۸ بازداشت شد.

نظامیان صهیونیست وی را در زمان گذراندن دوره تحصیلی در دانشگاه بازداشت کرده و ۴ ماه در زندان به سر برد. باردیگر شهید عدنان توسط این نظامیان بازداشت شد و یک سال دیگر را در زندان به سر برد.

نیروهای وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین در اکتبر سال ۲۰۱۰ شهید عدنان را بازداشت کردند که ۱۲ روز به طول انجامید.

طولانی‌ترین اعتصاب غذای شهید عدنان پیش از اعتصاب آخر وی، در دسامبر سال ۲۰۱۱ و به مدت ۶۵ روز در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اعتراض به بازداشت اداری‌اش بود که در نهایت در آوریل ۲۰۱۲ آزاد شد.

نظامیان صهیونیست در جریان آخرین حمله به منزل شیخ خضر عدنان، رفتار اهانت باری با این شهید بزرگوار در برابر ۹ فرزندنش داشتند. همسر وی اعلام کرد که شهید عدنان از لحظه نخست بازداشتش خطاب به نظامیان صهیونیست گفته که نه غذا می‌خورد و نه آبی می‌نوشد.

در مجموع، نظامیان صهیونیست ۱۴ بار شهید عدنان را طی ۹ سال، بازداشت کرده بودند. این شهید با ورود به نبرد اعتصاب غذا، به همگان اعلام کرد که هرگز تسلیم تصمیمات فاشیستی رژیم صهیونیستی نشده و آزادی خود را از آنها پس می‌گیرد.

شهید عدنان نخستین مرحله اعتصاب غذای خود را در نوار غزه در سال ۲۰۰۵ آغاز کرد و این مرحله ۲۵ روز در اعتراض به قرارگرفتن وی در سلول انفرادی، طول کشید.

مرحله دوم پایان سال ۲۰۱۱ و آغاز ۲۰۱۲ شروع شد که ۶۵ روز به طول انجامید و در پی آن موفق شد به بازداشت اداری خود توسط نظامیان صهیونیست پایان دهد.

در سال ۲۰۱۵ مرحله سوم اعتصاب غذای شهید عدنان به مدت ۵۸ روز آغاز شد. در سال ۲۰۱۸ نیز دست به یک اعتصاب غذای ۵۴ روزه و در سال ۲۰۲۱ یک اعتصاب غذای ۲۵ روزه زد. اخیراً نیز اعتصاب غذای خود را از ۵ فوریه گذشته آغاز و در نهایت با شهادت خود این مسیر را تکمیل کرد.

این شهید راه آزادی، شب گذشته بعد از نزدیک به ۳ ماه اعتصاب غذا در اعتراض به بازداشتش توسط نظامیان صهیونیست، در زندان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید».

آگهی
دکمه بازگشت به بالا