بین الملل

شهید دادیم، اما موضع ما تغییر نمی کند

وزیر اطلاعات در دولت صنعا:

وزیر اطلاعات در دولت صنعا در سخنانی اعلام کرد موضع یمن تغییر نمی‌کند و مواضع ما تحت تأثیر تهدیدات آمریکا قرار نمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «ضیف الله الشامی»، وزیر اطلاعات در دولت صنعا در سخنانی اعلام کرد: «بیانیه نظامی نیروهای مسلح یمن روشن است، حتی با وجود شهدای اخیر از میان نیروهای ما، موضع یمن تغییر نمی‌کند و مواضع ما تحت تأثیر تهدیدات آمریکا، انگلیس و غیره قرار نمی‌گیرد.»

به گفته ضیف الله الشامی، خون یمن با ارزش‌تر از خون مردم فلسطین نیست و مردم و ارتش ما تا پیروزی در کنار آرمان فلسطین خواهند ماند.

ساعاتی پیش از این، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نظامیان آمریکایی به ۳ قایق نیروی دریایی یمن در حین انجام وظیفه انسانی و اخلاقی آنان حمله کرده و ۱۰ نفر از این نیروها را به شهادت رسانده‌اند.

وی افزود: «دشمن آمریکایی تبعات و پیامدهای جنایت خود را خواهد دید. تحرکات دشمن آمریکایی در دریای سرخ برای حمایت از کشتی‌های اسرائیلی مانع از انجام وظیفه یمن در حمایت و یاری فلسطین نخواهد شد.»

سریع گفت: «به کشورهای دیگر هشدار می‌دهیم که در اقدامات خطرناک آمریکا مشارکت نکنند، زیرا این اقدام پیامدهایی منفی در پی خواهد داشت که روی همگان اثر خواهد گذاشت.»

وی افزود: «عملیات نظامی علیه کشتی باری «مرسک هانگژو» که به سوی بندرهای فلسطین اشغالی در حرکت بود با موشک‌های دریایی مناسب به انجام رسید. این عملیات پس از آن صورت گرفت که کادر هدایت این کشتی به پیام‌های هشدار ارسالی از سوی نیروی دریایی یمن پاسخ منفی داد. ما بر آنچه در بیانیه‌های قبلی در رابطه با ممانعت از عبور و مرور کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به سوی بندرهای فلسطین اشغالی در حرکت هستند اعلام کردیم تاکید می‌کنیم.»

سخنگوی نیروهای یمنی تاکید کرد: «ما نسبت به تداوم دریانوردی به سوی تمامی مقصدها به جز فلسطین اشغالی توجه و تاکید داریم. به تمامی کشورهای جهان نصیحت می‌کنیم که با نقشه‌های آمریکا جهت شعله‌ور ساختن جنگ در دریای سرخ همراه نشوند.»

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: «ما در مقابله با هرگونه حمله به کشور و ملتمان تردید نخواهیم کرد. به مردم کشورمان و به تمامی آزادگان جهان اعلام می‌کنیم که جهت اجرای تمامی گزینه‌های رویارویی با تنش‌آفرینی آمریکا در هوشیاری و آمادگی کامل باشند.»

پیش از این نیز، خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه به نقل از ۲ منبع در بندر حدیده یمن ادعا کرد که ۱۰ نفر از نیروهای ارتش ملی این کشور در حمله هوایی تروریست‌های آمریکایی به جنوب دریای سرخ به شهادت رسیده‌اند. بر اساس ادعای این رسانه، ۱۰ نیروی ارتش ملی یمن حین توقیف یک کشتی متعلق به شرک «مرسک» در دریای سرخ از سوی بالگردهای متعلق به تروریست‌های آمریکایی هدف قرار گرفتند. خبرگزاری فرانسه مدعی شد که قایق‌های یمنی‌ها نیز در دریای سرخ غرق شدند.

در روزهای گذشته نیروهای ارتش ملی یمن اعلام کرده بودند که تا زمان ادامه تجاوزات رژیم جعلی اسرائیل در غزه کشتی‌های تحت مالکیت یا تحت پرچم این رژیم را که در حال عبور از دریای سرخ هستند هدف قرار خواهند داد. محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن چند روز پیش در صنعا گفته بود: «نیروهای ما گزینه‌های متعددی در قبال رژیم صهیونیستی در صورت متوقف نکردن تجاوزاتش به نوار غزه و ادامه محاصره غزه و فلسطین دارند.»

آگهی
دکمه بازگشت به بالا