بین الملل

شورای ریاستی یمن: آماده مذاکره با صنعا هستیم


وزیر خارجه شورای ریاستی یمن وابسته به ریاض می‌گوید که آماده مذاکره با دولت نجات ملی برای پایان دادن به درگیری‌ها در این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد عوض بن مبارک» وزیر خارجه شورای ریاستی یمن گفت که این شورا برای ورود به مذاکرات صلح با انصارالله جهت پایان دادن به درگیری‌ها در این کشور آماده است.

وی گفت که با «گابریل وینالس» رئیس هیأت اتحادیه اروپا در یمن درباره وضعیت سیاسی این کشور و پیشنهاد طرح صلح در آن، تلفنی گفت‌وگو کرده است.

بنابر گزارش وبگاه «النشره»، بن مبارک بر آمادگی کشورش برای ورود به مذاکرات جدی جهت تحقق صلح پایدار بر اساس مرجعیت‌های سه‌گانه طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج فارس، مصوبات کنفرانس گفت‌وگوی ملی و قطعنامه‌های سازمان ملل به خصوص قطعنامه ۲۲۱۶، تأکید کرد.

نیمه آوریل جاری، وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که تیم مذاکره‌کننده آن مجموعه دیدارهایی را در صنعاء انجام داده و مباحثی جدی، عمیق و شفاف در خصوص اوضاع انسانی، آزادی تمامی اسرا، دستیابی به یک راهکار سیاسی فراگیر صورت گرفته است. 

این نخستین سفر هیأت سعودی به صنعا از آغاز جنگ همه‌جانبه علیه یمن بود که از فرورین ۱۳۹۴ آغاز شد و خسارات و تلفات زیادی به ملت یمن تحمیل کرد. این جنگ باعث شده صدها هزار یمنی کشته  و دهها میلیارد دلار به اقتصاد این کشور خسارت وارد شود. در دور نخست مذاکرات صورت گرفته در صنعاء، طرفین برای نشان دادن حسن نیت خود با آزادی ۹۰۰ اسیر از دو طرف موافقت کردند.

ناظران می‌گویند که احتمالا مذاکرات میان هیأت سعودی به ریاست «محمد آل جابر» سفیر این کشور در یمن و مسئولان دولت نجات ملی در صنعاء از سر گرفته خواهد شد.

 

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا