بین الملل

شولتز: پیشنهاد صلح پوتین جدی نیست!

صدر اعظم آلمان مدعی است که پیشنهاد رئیس جمهور روسیه برای حل و فصل جنگ مسکو و کی‌یف، ترفندی برای منحرف کردن جامعه جهانی از اجلاس صلح اوکراین است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان با رد پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای حل و فصل جنگ اوکراین، مدعی شد که این پیشنهاد صرفاً ترفندی برای منحرف کردن جامعه بین‌الملل از کنفرانس صلح اوکراین به میزبانی سوئیس است.

شولتز در حاشیه اجلاس «جی ۷» در ایتالیا مدعی شد: همه می‌دانند که (طرح پوتین) پیشنهادی جدی نیست و به کنفراس صلح سوئیس ارتباط دارد. این پیشنهاد افشا کرد که پوتین عملاً به‌دنبال غصب خاک (اوکراین) به روش کلاسیک است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز مدعی شده است که این پیشنهاد «از روی حسن نیت مطرح نشده و مستلزم این است که کی‌یف بخش به مراتب بیشتری از قلمروی خود را به روسیه تسلیم کند؛ چیزی بیشتر از آنچه هم‌اکنون تحت کنترل مسکو است.»

پیش از این نیز ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین درباره این پیشنهاد مدعی شد: این پیام‌ها اولتیماتوم هستند و هیچ فرقی هم با اولتیماتوم‌های قبلی او ندارند. کاری که او می‌کند، احیای نازیسم است. او می‌خواهد که ما از قلمروی اشغال‌شده‌مان صرف نظر کنیم و در عین حال، قلمروی اشغال‌نشده ما را هم می‌خواهد! او قصد توقف ندارد و هیچ «جنگ منجمدی» در کار نخواهد بود.

یکی از شروط پوتین برای مذاکرات صلح این است که نیروهای اوکراینی منطقه دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا را ترک کنند. پوتین همچنین تاکید کرد که کی‌یف باید الحاق مناطق مذکور را به روسیه، به رسمیت بشناسد و هرگونه رویای پیوستن به ناتو را از سر بیرون کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا