بین الملل

شکاف در اروپا بر سر تجاوز به یمن




ایتالیا، اسپانیا و فرانسه روز گذشته -جمعه- با شرکت نکردن در تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس علیه ‌یمن و امضا نکردن بیانیه‌ای که ۱۰ کشور در توجیه این حملات ارائه کرده بودند، راه خود را از لندن و واشنگتن جدا کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه روز گذشته -جمعه- با شرکت نکردن در تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس علیه ‌یمن و امضا نکردن بیانیه‌ای که ۱۰ کشور در توجیه این حملات ارائه کرده بودند، راه خود را از لندن و واشنگتن جدا کردند. 

این مسئله اختلافات در غرب را بر سر نحوه برخورد با ارتش ملی یمن برجسته می‌کند.

مقامات آمریکایی گفتند که هلند، استرالیا، کانادا و بحرین از این عملیات پشتیبانی لجستیکی و اطلاعاتی ارائه کردند.

یک منبع در دفتر نخست‌وزیر ایتالیا گفت که رم از امضای بیانیه علیه یمن خودداری کرده و در نتیجه از این کشور خواسته نشده است در حملات شرکت کند.

با این حال، یک منبع دولتی گفت که از ایتالیا خواسته شده بود که در آن شرکت کند اما این کشور به دو دلیل نپذیرفت: اول به این دلیل که هر گونه دخالت ایتالیایی نیاز به تصویب پارلمان داشت که زمان می‌برد‌ و دوم به این دلیل که رم ترجیح می داد یک سیاست «آرام‌بخش» را در دریای سرخ دنبال کند. 

یک منبع فرانسوی گفت که پاریس از شرکت در تجاوز اخیر علیه من خودداری کرد و آن را مسئله‌ای می‌داند که می‌تواند در مذاکرات صلح میان اسرائیل و حماس تاثیر منفی بگذارد. 

 

 

 

 

 



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا