بین الملل

شکست ائتلاف نتانیاهو در نظرسنجی‌ها


روزنامه «معاریو» با انتشار نتایج آخرین نظرسنجی‌ در سرزمین‌های اشغالی، از شکست ائتلاف «بنیامین نتانیاهو» و افزایش محبوبیت ائتلاف مخالفان در انتخابات آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های صهیونیستی صبح امروز، جمعه اول سپتامبر نتایج آخرین نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی را منتشر کرده و گزارش دادند که میزان محبوبیت ائتلاف حکومتی «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو همچنان کاهشی است.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «آی۲۴»، نتایج این نظرسنجی را روزنامه «معاریو» منتشر کرده است؛ پژوهشی که توسط بنیاد تحقیقات لازار با مدیریت «مناخیم لازار» و با همکاری موسسه «پنل۱۴آل» انجام شد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، حزب «اردوگاه دولت» به ریاست «بنی گانتز» قدرت بیشتری یافته و در صورت برگزاری انتخابات در این شرایط، ۳۱کرسی را به دست خواهد آورد. حزب «یش عتید» به رهبری «یائیر لاپید»، رهبر مخالفان نیز ۱۷کرسی را از آن خود خواهد کرد.

پیشتر هم روزنامه عبری «معاریو» در گزارشی اعلام کرده بود طبق نظرسنجی‌ها، مقبولیت نتانیاهو برای نخست‌ وزیری تل‌آویو کاهش چشمگیری یافته و گانتز برای جایگزینی او پیشتاز است.

در طرف مقابل یعنی ائتلاف حکومتی نتانیاهو، حزب لیکود با ۲۷کرسی اول است و حزب «صهیونیسم دینی» با ۵کرسی، رو به کاهش بوده است. ائتلاف حاکم به رهبری نتانیاهو در نوامبر، در اتحاد با این احزاب تندرو و نمایندگان افراطی‌اش تشکیل شد.

در حالی که اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی علیه کابینه نتانیاهو برای سی و چهارمین هفته ادامه دارد، محبوبیت احزاب متحد او هم رو به کاهش گذاشته است؛ در این نظرسنجی حزب «شاس» ۱۰کرسی و حزب «یهودیت تورات» هم تنها ۷کرسی به دست آورده‌اند.

رسانه‌های عبری در گزارش‌های خود از کاهش محبوبیت ائتلاف نتانیاهو، گذشته از اعتراضات داخلی علیه طرح تغییرات قضایی، مواردی همچون رسوایی رژیم صهیونیستی در تلاش‌هایش برای عادی‌سازی روابط با لیبی، اظهارات نژادپرستانه «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی علیه فلسطینیان و همچنین عدم موفقیت تل‌آویو در برقراری روابط با عربستان سعودی را از دلایل این عقب‌نشینی توصیف کرده‌اند.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا