بین الملل

صدور مجوز پخش اذان از مساجد نیویورک در روز جمعه و ماه رمضان

شهردار نیویورک مجوز پخش اذان از بلندگوهای مساجد این شهر را برای نماز ظهر جمعه‌ها و نمازهای مغرب‌ ماه مبارک رمضان صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «اریک آدامز» شهردار نیویورک اعلام کرد که اذان از طریق بلندگوهای خارجی مساجد این شهر در نماز جمعه و هنگام نماز مغرب در ماه رمضان مجاز خواهد بود.

اریک آدامز طی سخنانی در یک کنفرانس خبری در جمع نمایندگان انجمن‌ها و مؤسسه‌های اسلامی در شهر نیویورک گفت: ما در حال حذف بوروکراسی هستیم و آشکارا می‌گوئیم که اگر در هر مکان عبادت هستید، نیازی به درخواست مجوز برای پخش اذان ظهر جمعه ندارید.

وی در ادامه افزود: شما آزاد هستید که مناسک دینی خود را در نیویورک ادا کنید و من افتخار می‌کنم که بالاخره امروز این کار را انجام می‌دهیم.

آدامز با اشاره به اینکه اسلام مانند مسیحیت، یهودیت و سایر ادیان جز مهم فرهنگ نیویورک است و مساجد کمک بزرگی برای مبارزه با جرایم و مهاجران غیرقانونی هستند، گفت: ما مصمم هستیم که شما را به رسمیت بشناسیم که شایسته آن هستید.

بر اساس تصمیم شهرداری نیویورک، اذان در اوقات نماز جمعه از ساعت ۱۲.۲۰ تا ۱۳.۳۰ و در زمان افطار در ماه مبارک رمضان، در حد معقول از بلندگوهای خارجی مساجد این شهر پخش می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا