بین الملل

صلح مبتنی بر قطعنامه‌های بین‌المللی راهکار جنگ اسرائیل و فلسطین است



نخست‌وزیر پیشین قطر صلح مبتنی بر قطعنامه‌های بین‌المللی را تنها راهکار جنگ اسرائیل و فلسطین توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، «حمد بن جاسم»، نخست‌وزیر پیشین قطر با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خواستار صلح میان اسرائیل و فلسطین شد و تاکید کرد که صلح راه‌حل است، صلحی که مبتنی بر مشروعیت بین المللی باشد نه آنچه اسرائیلی‌ها ‌یا فلسطینی‌ها می‌خواهند‌. 

بن جاسم گفت: «منطق در همه این موارد کجاست؟ عدالت راه‌حل است، صلح راه‌حل است، صلح مبتنی بر مشروعیت بین‌المللی آن چیزی نیست که اسرائیل یا فلسطین می‌خواهند. صلح تنها راه‌حل برای این معضلی دیرینه است که شاید در آینده وضعیت بدتر از امروز ایجاد کند. به همین دلیل ادامه سیاست یک بام و دو هوا نمی‌تواند ادامه یابد». 

وی ادامه داد: «چه منطق و مواضع عجیبی است که بسیاری از کشورها و شخصیت‌ها در جهان مطرح می کنند وعقل منصف آن را نمی‌پذیرد، هنگامیکه اسرائیل صدها شهرک در اراضی فلسطینی‌ها می‌سازد و هر روز به تحقیر آنها ادامه می‌دهد، صدای کسی بلند نمی‌شود. چنانچه جهان امروز نیز در برابر کشتار مردم غزه سکوت کرده است.  گویی سران اسرائیلی به پرتاب حیوانات فلسطینی در دریا تهدید کرده است». 

وی تاکید کرد که «همه قربانیان برابرند و همه کودکان و زنان برابرند. بی گناهان هر دو طرف تاوان اشتباه و گستاخی سیاستمدارانی را می‌پردازند که حقیقت، منطق و عدالت را انکار می‌کنند».

 

 

آگهی
دکمه بازگشت به بالا