بین الملل

صنعاء: ائتلاف سعودی منافع ملی خود را بر منافع انگلیس و آمریکا مقدم بداند


سخنگوی انصارالله گفت که اگر ائتلاف سعودی از ذهنیت متکبرانه خود دست بردارد و منافع ملی خود را بر منافع آمریکا و انگلیس مقدم بداند، صلح در یمن غیر ممکن است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله و رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن بعد از ظهر امروز پنجشنبه گفت که به خاطر لجاجت کشورهای ائتلاف متجاوز در برابر مطالبات انسانی و حقوق عادی ملت یمن، آتش‌بس تمدید نشد.

شبکه خبری المسیره به نقل از عبدالسلام گزارش داد، بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعاء و بندرگانه الجدیده واستفاده از منابع نفتی یمن برای پرداخت تمامی کارکنان، از جمله حقوق مردم این کشور است.

وی همچنین تأکید کرد، اگر ائتلاف متجاوز از ذهنیت متکبرانه خود دست بردارد و منافع ملی خود را بر منافع آمریکا و انگلیس مقدم بداند، صلح در یمن غیر ممکن است؛ آمریکا و انگلیسی که از تدام تجاوز و محاصره سود می‌برند.

آتش‌بس دو‌ماهه یمن با میانجیگری فرستاده ویژه سازمان ملل به این کشور، پس از دو بار تمدید تا دوم اکتبر (۱۰ مهر،) به پایان رسید و دیگر تمدید نشد.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم پس از عدم تمدید آتش‌بس، در پیامی در توییتر به تمامی شرکت‌های نفتی در امارات و عربستان هشدار داد که به سرعت این کشورها را ترک کنند.

وی تصریح کرد که  این هشدار تا زمانی که کشورهای متجاوز آمریکایی – سعودی به آتش بسی پایبند نباشند که به ملت یمن حق بهره‌برداری از ثروت‌های نفتی خود برای پرداخت حقوق کارمندان دولت یمن نمی‌دهد، پابرجاست.

با وجود دولت نجات ملی در دوران آتش‌بس، هیچ گاه آن را نقض کرد، ولی ائتلاف سعودی بارها غیر نظامیان یمنی را هدف قرار داد. صنعاء بر این باور است که این ائتلاف با تمدید صوری آتش‌بس و عمل نکردن به تعهدات خود، در تلاش است از حملات یمن در امان بماند.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا