بین الملل

صنعا: آمریکا و انگلیس در پی طولانی کردن جنگ و محاصره یمن هستند


وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن گفت که مسئولان این کشور پیگیر مشکلاتی هستند که مداخلات آمریکا و انگلیس در امور یمن به وجود آورده است؛ به ویژه در خصوص کارشکنی در مسیر صلح و مسائل انسانی.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن امروز یکشنبه تأکید کرد که نیروهای مسلح این کشور برای مقابله با چالشهای پیش رو، همیشه در حالت آمادگی دائمی قرار دارند.

پایگاه خبری انصارالله به نقل از العاطفی گزارش داد، ملت یمن و نیروهای مسلح این کشور، دستاوردهای بزرگی داشته‌اند؛ هر چند که در حال حاضر، در مرحله کاهش تنش قرار دارند و آماده صلح هستند.

وی با بیان اینکه صلح شرافتمندانه فقط باید با قدرت و عزت همراه باشد، تصریح کرد: اخیرا بارقه‌های امیدی دیده می‌شود و کشورهای متجاوز به این نتیجه رسیده‌اند که صنعا، اصل و اساس صلح است و باید به حاکمیت ملی ما احترام بگذارند.

«علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله چندی پیش بر استمرار مذاکرات با ریاض تأکید کرد و گفت که مذاکرات با ریاض ادامه دارد و میانجی عمانی برای تحقق پیشرفت در مذاکرات، تلاش می‌کند.

العاطفی در ادامه با بیان اینکه بن بست در پرونده‌های انسانی مربوط به بازگشایی فرودگاه‌ها، بنادر و پرداخت حقوق کارکنان است،  تصریح کرد که عربستان ائتلاف متجاوز عربی را رهبری می‌کند و وقت آن رسیده که این کشور به یک طرف صلح طلب تبدیل شود.

این مقام یمنی با اشاره به اینکه مسئولان این کشور نسبت به تلاش برای برقراری صلح، واکنش مثبتی داشته‌اند، خاطر نشان کرد: در اجرای توافقات مربوط به حقوق و مطالبات مشروع ملت یمن، هیچ فریبکاری یا تأخیری از سوی کشورهای متجاوز قابل پذیرش نیست.

العاطفی با تأکید بر اینکه ملت یمن امروز بیش از هر زمان دیگری برای جنگ فراگیر در آزادسازی این کشور آماده هستند، افزود: ما از نزدیک، پیگیر مشکلاتی هستیم که مداخلات آمریکا و انگلیس در امور یمن به وجود آورده است؛ به ویژه در خصوص کارشکنی در مسیر صلح و خصوصا مسائل انسانی.

وی با بیان اینکه آمریکا و انگلیس در این زمینه، تفکرات خصمانه خود را به ائتلاف سعودی-اماراتی تحمیل می‌کنند، گفت که هدف این دو کشور، طولانی کردن جنگ و محاصره یمن است؛ چرا که «آمریکا و انگلیس در حالی از صلح در یمن سخن می‌گویند، ولی در عمل، کار دیگری انجام می‌دهند تا بتوانند هر گونه توافقی را بر هم بزنند».

العاطفی در پایان خطاب به عربستان و امارات گفت: هر کس که به دیوار آمریکا و انگلیس تکیه کند، عاقبتش فروپاشی و شکست است. متجاوزان هم از خشم مردم یمن در امان نیستند و تمامی امکانات را برای تغییر قواعد درگیری در اختیار دارند.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از فرورین ۱۳۹۴ به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، حمله به این کشور را آغاز کرد و خسارات و تلفات زیادی به ملت آن تحمیل کرد. صدها هزار یمنی در این جنگ کشته  و دهها میلیارد دلار به اقتصاد این کشور خسارت وارد شد.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا