بین الملل

صنعا: تحرکات آمریکا و اسرائیل در سواحل یمن زیر ذره بین است

فرمانده لشکر پدافند ساحلی ارتش یمن با تأکید بر رصد تحرکات دشمنان در دریای سرخ و تنگه باب المندب، بر حق صنعا برای دفاع از مرزها و سواحل خود تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، فرمانده لشکر پدافند ساحلی ارتش یمن تأکید کرد که صنعا تحرکات نیروهای متخاصم در دریای سرخ را که به تهدیدی برای آب‌های منطقه و حرکت تجارت جهانی تبدیل شده است، به دقت رصد می‌کند.

بر اساس این گزارش، سرلشکر «محمد القادری» در این خصوص تصریح کرد: دریاها و سواحل یمن زیر ذره بین نیروهای صنعا است و به صورت شبانه روزی رصد می‌شود و تمام تحرکات و توطئه‌های دشمن که برای کنترل باب المندب و آب‌های بین المللی و منطقه‌ای یمن انجام می‌شود، آشکار و شناخته شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: آمریکا، اسرائیل و متحدان آنها در خلیج فارس در واقع همان کسانی هستند که با ماجراجویی‌های نظامی خود و تجاوز به یمن تبدیل جزایر آن به مناطق نظامی، امنیت کشتیرانی دریایی را در باب المندب و سواحل دریای سرخ تهدید می‌کنند.

این مقام ارشد یمنی خاطرنشان کرد: ائتلاف متجاوز سعودی برای وارد کردن مزدوران داخلی و خارجی و تأمین تسلیحات به مناطق ساحلی اشغالی یمن با هدف اخلال در کشتیرانی دریایی از طریق عملیات جنایتکارانه و کاشتن مین برای هدف قرار دادن کشتی‌هایی که از دریای سرخ استفاده می‌کنند، تلاش کرد.

القادری تأکید کرد: هرگز به ائتلاف متجاوز سعودی اجازه داده نخواهد شد که به نقشه‌های شوم خود عمل کند، زیرا یمن علاقه مند است که تنگه باب المندب و دریای سرخ را به محلی برای صلح، امنیت و ثبات تبدیل کند. حفاظت از دریای سرخ، جزایر و تنگه باب المندب وظیفه یمن است. نیروهای مسلح و نیروی دریایی یمن برای این کار ظرفیت و توانایی کامل دارند و بر خلاف ادعای متجاوزان، منطقه برای حفاظت به آنها نیازی ندارد.

وی اظهار داشت: نیروهای مسلح و نیروی دریایی یمن از تمام خطرات ناشی از نقشه‌های کشورهای متجاوز آگاه هستند و یمن حق دارد با تمام امکانات از سرزمین‌ها، سواحل و مرزهای خود دفاع کند. کشورهای متجاوز و متحدان آنها دشمن واقعی امنیت ناوبری دریایی چه از نظر تجاری و چه از نظر مدنی هستند. آنها با استفاده از ماشین عظیم رسانه‌ای خود، جعل وقایع و نشر اکاذیب تلاش می‌کنند تجاوز را بین المللی کرده و قدرت‌های جهانی را در آن دخالت دهند.

فرمانده لشکر پدافند ساحلی ارتش یمن در بخش دیگری از سخنانش گفت: آنچه امروز یمن از نظر خصومت‌ها، خرابکاری‌ها و محاصره خفقان‌آور و ناعادلانه شاهدش است، گواهی بر این است که این ائتلاف تجاوز خواهان هیچ گونه صلح و آرامش نیست، بلکه می‌خواهد جنگ مستقیم خود را به درگیری داخلی بین فرزندان یک کشور واحد تبدیل کند.

وی توضیح داد: تأمین امنیت دریایی برای آب‌های سرزمینی یمن در مرحله بعدی اولویت خواهد بود، زیرا تنگه باب المندب، خلیج عدن، دریای عرب، امتداد سرزمینی مجمع الجزایر سقطری و جزایر یمن همه بخشی از سرزمین یمن هستند و حاکمیت ما بر آنها کامل کامل است.

محمد القادری در پایان از سازمان ملل متحد، شورای امنیت و جامعه بین‌الملل خواست تا با جدیت بایستند و اقدامات سختگیرانه‌ای را برای حفاظت از دریای سرخ و ایمنی خطوط کشتیرانی و تجاری در برابر دزدان دریایی متجاوز انجام دهند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا