بین الملل

طالبان از تاجران افغان خواست تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند

وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان از تاجران افغان خواست تا در بخش‌ های مختلف در افغانستان سرمایه‌ گذاری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «امیر خان متقی» وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان درافغانستان امروز دوشنبه با حضور در نمایشگاه محصولات کشاورزی در کابل از تاجران و سرمایه‌ گذاران افغان خواست تا در بخش‌ های مختلف در این کشور سرمایه‌ گذاری کنند.

وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان درافغانستان در ادامه افزود: امارت اسلامی شرایط مناسبی را برای حفظ جان و مال سرمایه‌ گذاران در سراسر افغانستان فراهم می‌ کند.

وی در ادامه اضافه کرد: طی ماه‌ های آینده و در سال آتی شرایط بهتری برای صادرات میوه و سایر محصولات افغانستان به خارج از کشور فراهم خواهد شد.

گفتنی است که بیش از یک سال از خروج کامل نیروهای تروریست آمریکایی از افغانستان و به دست گرفتن قدرت توسط طالبان سپری می‌ شود و این کشور با تبعات دو دهه اشغالگری محور غربی از جمله بحران جدی اقتصادی و انسانی مواجه است.

اشغالگران غربی در سال ۲۰۰۱ به بهانه پناه دادن طالبان به اسامه بن لادن سرکرده گروهک تروریستی القاعده، به افغانستان حمله و این کشور را اشغال کردند؛ اکنون هم با گذشته بیش از یک سال، هنوز دولت موقت طالبان در این کشور را به رسمیت نمی‌ شناسند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا