بین الملل

طالبان فرمانده نظامی ویژه برای پنجشیر و اندراب منصوب کرد


سخنگوی طالبان از انتصاب فرمانده نظامی ویژه برای پنجشیر و اندراب خبر داد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان اعلام کرد که ملاهبت‌الله آخوندزاده، رهبر این گروه برای ولایت پنجشیر و اندراب‌های بغلان مسئول ویژه نظامی تعیین کرده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان امروز (یکشنبه ۳۰ مرداد) در توییتی از انتصاب عبدالقیوم ذاکر به عنوان مسئول عمومی نظامی ولایت پنجشیر و اندراب‌ در ولایت بغلان و محمدطیب حقانی به عنوان فرمانده امنیت پنجشیر خبر داده است.

ملا ذاکر قبل از به قدرت رسیدن ط‌البان مدتی مسوول کمیسیون نظامی ط‌البان و از فرماندهان مهم آنان در جنوب و جنوب غرب بود.

جابجایی مسئولان امنیتی در پنجشیر و اندراب در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا جبهه پنجشیر اعلام کرده است که 40 عضو طالبان را به اسارت گرفته است.

پیش از این احمد مسعود در گفت‌وگویی با انتقاد از نفاق غربی‌ها در کمک به مردم افغانستان پس از تحولات اخیر در این کشور، گفت که تاکنون هیچ کشوری از جبهه پنجشیر حمایت نکرده است.

سعود گفت: «تا زمانی که طالبان قانع شود که یک دولت مشروع و پاسخگو در مقابل مردم افغانستان و جهان تشکیل دهد، گزینه دیگری جز مقاومت وجود ندارد.» 

وی افزود: «به دنبال سقوط کابل به طالبان اعلام کردیم که مشروعیت در افغانستان نه از طریق لوله‌های تفنگ بلکه از طریق صدای مردم حاصل خواهد شد و بنابراین تا زمانی که یک رژیم نظامی در افغانستان بر سرکار باشد، گزینه‌ای جز مبارزه وجود نخواهد داشت.» 

رهبر جبهه پنجشیر با بیان اینکه طالبان نسبت به گذشته تغییری نکرده ، اظهار داشت: «تلاش جبهه پنجشیر و همکاری چند کشور منطقه برای قانع کردن طالبان برای یک روند صلح آمیز موفقیت آمیز نبوده و این گروه نسبت به گذشته هیچ تغییر نکرده است.» 

انتهای پیام/ ر


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا