بین الملل

طالبان گزارش سازمان ملل درباره فعالیت القاعده در افغانستان را رد کرد


وزارت امور خارجه‌ طالبان ضمن رد گزارش شورای امنیت سازمان ملل درباره فعالیت گروه‌های تروریستی، اعلام کرد که به دنبال تحولات اخیر از هرگونه تهدیدی از افغانستان علیه کشورهای منطقه جلوگیری شده است.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه‌ طالبان امروز (دوشنبه) گزارش شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر حضور و «فعالیت گروه‌های خارجی در افغانستان» را بی‌اساس دانست و آن را تکذیب کرد.

به‌تازگی شورای امنیت در قطعنامه جدید خود گزارش داده که ایمن الظواهری، رهبر القاعده بعیت خود را با هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان تجدید کرده است.

در بخشی از این گزارش آمده است که طالبان پاکستانی هم با چندین هزار جنگجو در افغانستان حضور دارند و به فعالیت خود علیه پاکستان ادامه می‌دهند.

وزارت خارجه‌ طالبان ضمن رد این ادعا اعلام کرد که به دنبال قدرت گرفتن طالبان از هرگونه تهدیدی علیه کشورهای منطقه و جهان از افغانستان جلوگیری شده است. 

این وزارت افزوده است که دولت طالبان در جریان 9 ماه گذشته همواره تلاش کرده تا فضای اعتماد را با کشورهای جهان و منطقه ایجاد کند.

وزارت خارجه‌ طالبان تأکید کرده است که این گروه مطابق تعهدات خود اطمینان می‌دهد که به هیچ‌کسی اجازه‌ استفاده از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر را نمی‌دهند.

در بیانیه این وزارت آمده است به دولت فعلی افغانستان این حق مشروع داده شود تا حقایق را از طریق نماینده‌ دایمی خود به شورای امنیت و سایر کشورها ارائه کند.

پس از به قدرت رسیدن طالبان تاکنون سازمان ملل از دادن نماینده دائم افغانستان به این گروه خودداری کرده و هیچ کشوری دولت موقت را به رسمیت نشناخته است. 

انتهای پیام/ ر


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا