بین الملل

طرحی بی‌سابقه نتانیاهو برای توسعه شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری

منابع عبری گزارش دادند که کابینه نتانیاهو در یک طرح بی‌سابقه، گام‌های اساسی برای مشروعیت بخشیدن به شهرک سازی ها و افزایش قابل ملاحظه شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری، برخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه های عبری امروز گزارش دادند که کابینه رژیم صهیونیستی به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو در حال آماده سازی یک طرح بی سابقه برای توسعه شهرک سازی‌ها در کرانه باختری است.

روزنامه یسرائیل هیوم در این باره در گزارشی نوشت: کابینه نتانیاهو در حال تدارک طرحی بی سابقه برای اسکان بیشتر در کرانه باختری است و اقدامات مهمی برای مشروعیت بخشیدن و افزایش شهرک ها در آن انجام خواهد داد.

به نوشته این روزنامه، انتظار می رود شورای عالی برنامه ریزی و ساختمانی رژیم صهیونیستی در ماه آینده طرح ساخت ۱۸۰۰۰ واحد مسکونی جدید را در شهرک های کرانه باختری تصویب کند.

این روزنامه همچنین فاش کرد که از این پس این شورا به جای هر سه ماه، هر ماه یکبار با هدف تصویب ساخت واحد های صهیونیست نشین تشکیل می شود.

به نوشته این روزنامه، این طرح شامل تکمیل پروژه های تعلیق شده توسط کابینه قبلی خواهد بود.

گفتنی است با اجرای چنین طرحی از سوی رژیم صهیونیستی، انزوای فلسطینیان در کرانه باختری تشدید می شود. سازمان بین المللی دیده بان حقوق بشر اخیرا گزارشی درباره محدودیت های اشغالگران برای ورود به کرانه باختری، منتشر کرد.

در این گزارش اعلام شده بود که رژیم صهیونیستی به تدریج در حال دشوارتر نمودن وضعیت در کرانه باختری است و با این اقدامات گام‌های بیشتری در راستای تبدیل کرانه باختری به غزه بر می دارد، جایی که بیش از دو میلیون فلسطینی از ۱۵ سال گذشته در انزوا کامل از جهان خارج بسر می برند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا