بین الملل

طرح غرب برای انزوا و تجزیه روسیه ناکام ماند

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که طرح غرب برای انزوا و تجزیه کشورش با شکست مواجه شده است.

لاوروف:


به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه امروز –دوشنبه- در نشست رؤسای دفاتر وزارت خارجه این کشور تاکید کرد که تعداد کشورهایی که مایل به پیوستن به برجام و سازمان همکاری شانگهای هستند به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

لاوروف گفت: «طی دو سال گذشته و اولین سال عملیات نظامی ویژه، تعداد کشورهایی که مایل به پیوستن به گروه بریکس و سازمان همکاری شانگهای هستند، به طور قابل توجهی افزایش یافته است و اکنون حدود بیست کشور هستند که می خواهند به آن بپیوندند».

وی افزود: «ما از کشورهایی صحبت می‌کنیم که نقش مهمی در مناطق خود دارند، یعنی مصر، ترکیه، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، اندونزی، مکزیک و تعدادی از کشورهای آفریقایی».

لاوروف در زمینه دیگری اعلام کرد که کشورش توانسته است طرح غرب برای تجزیه و منزوی ساختن روسیه را خنثی و  همکاری با اکثریت در جهان را تضمین کند.

وی گفت: «جهان وارد عصر تغییرات ریشه‌ای و غیرقابل برگشت شده است. ما نه تنها موفق به خنثی کردن برنامه‌های جمعی غرب برای انزوا و حتی تجزیه روسیه شده‌ایم  بلکه تداوم همکاری با اکثریت قریب به اتفاق اعضای جامعه بین المللی را نیز تضمین کرده ایم».

 

 


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا