بین الملل

ظهور نور قرمز و چراغ های چشمک زن عجیب در آسمان اروگوئه و آرژانتین

چراغ های چشمک زن عجیب دوباره در آسمان اروگوئه ظاهر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روزنامه ال پایس روز سه شنبه به نقل از مقامات محلی اروگوئه گزارش دادند که چند روز پس از مشاهده برخی نورها و چراغ‌های چشم زن در آسمان، باردیگر چراغ‌های چشمک زن مشکوک دوباره در آسمان اروگوئه ظاهر شدند.

گفته شده نورهای چشمک زن عجیب و ناشناخته برای نخستین بار در سحرگاه روز شنبه در جریان جشنواره‌ای محلی مشاهده شدند و رسانه‌ها گزارش دادند که این چراغ‌ها در شمال شرقی استان انتریوس آرژانتین نیز دیده شده است.

نیروی هوایی اروگوئه روز دوشنبه اعلام کرد که در حال بررسی ظهور نورها در آسمان این کشور است، اما در حال حاضر توضیحی درباره منشأ و چرایی انتشار این نورها از آسمان ندارد.

بر اساس این گزارش، پدیده مشاهده شده در آسمان آرژانتین، بامداد سه شنبه نیز در ساعت ۲:۱۱ بامداد به وقت محلی بار دیگر در آسمان اروگوئه ظاهر شده است. در این گزارش آمده است که شاهدان عینی نورهای قرمز رنگی را دیدند که در آسمان چشمک می‌زدند.

خبر مشاهده نورهای قرمز رنگ ناشناخته و چشمک زن در آسمان دو کشور آمریکای جنوبی تنها چند روز پس از آن منتشر می‌شود که آمریکا و کانادا از مشاهده و سرنگونی برخی اشیا پرنده با منشأ نامعلوم در آسمان بخش‌هایی از آمریکایی شمالی خبر دادند.

روز گذشته نیز در پی شناسایی «اجسام ناشناخته» در آسمان آمریکا، «وان هارک»، فرمانده پدافند هوایی آمریکای شمالی (Norad) اعلام کرد احتمالاً این اجسام منشأ فرازمینی دارند. وان هارک در این‌باره در جمع خبرنگاران گفت: «در این لحظه من هیچ احتمالی را رد نمی‌کنم؛ ارتش آمریکا هنوز نمی‌تواند مشخص کند که چه عاملی این اجسام را در هوا نگه داشته است. نمی‌توان به آنها بالون گفت. سرویس‌های اطلاعاتی باید در این‌باره اظهارنظر کنند.»

نیروی هوایی آمریکا شامگاه یکشنبه اعلام کرد یک شیء پرنده ناشناس دیگر را که از ایالت مونتانا تا دریاچه میشیگان رصد می‌کرد، بر فراز دریاچه هورون در کانادا ساقط کرد. یک جنگنده F-۱۶ نیروی هوایی آمریکا شیء پرنده ناشناس را بر فراز دریاچه میشیگان در ارتفاع ۲۰ هزار پا مورد هدف قرار داده است. به گفته خلبان شیء ساقط شده دارای شکلی هشت ضلعی بوده است. مقام‌های آمریکا می‌گویند این شیء پرنده در دریاچه هورون در کانادا سقوط کرده است و در روزهای آینده برای تحقیقات بیشتر بازیابی و مورد تحلیل اطلاعاتی قرار خواهد گرفت.

این پرنده ناشناس، چهارمین شیء ناشناسی است که در طول یک هفته گذشته در آسمان آمریکا شناسایی و سرنگون می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا