بین الملل

«عبدالعزیز بن حبتور»: تسلیم زبان زور نمی‌شویم

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن در کنفرانسی اعلام کرد که یمن نمی‌تواند تسلیم زبان زور ائتلاف آمریکایی- سعودی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، عبدالعزیز بن حبتور، نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن در کنفرانس حقوقی «یمن؛ چالش‌ها و چشم‌اندازها» که امروز توسط وزارت حقوق بشر این کشور آغاز شد اعلام کرد که پرونده حقوق بشر یکی از مهم‌ترین موضوعات است و یمن نمی‌تواند در برابر زبان زور ائتلاف آمریکایی- سعودی تسلیم شود.

بن حبتور افزود: ما جریان اصلی و اثرگذار یمن هستیم، اما مزدورانی که مناطق اشغالی یمن را در اختیار دارند تنها بر اساس دستورات عربستان و امارات قادرند که تحرکات خود را ادامه دهند.

وی در ادامه اعلام کرد که قطعنامه‌های شورای امنیت خریده می‌شوند و ملت یمن در ۹ سال گذشته، تبعات قطعنامه‌های شورای امنیت را تحمل کرده است.

بن حبتور تاکید کرد که آثار جنایات عربستان و امارات در جای‌جای یمن به چشم می‌خورد و این موضوع یکی از شاخص‌ترین موضوعاتی است که دولت نجات ملی یمن متجاوزان را برای آن محاکمه خواهد کرد.

علی الدیلمی، وزیر حقوق بشر دولت نجات ملی یمن نیز در این کنفرانس گفت: به دلیل نقش منفی سازمان ملل در جریان تجاوز به یمن، قطعنامه‌های بین‌المللی جایگاه خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: سازمان‌های بین‌المللی به ابزاری برای قدرت‌های بزرگ و ابزاری برای تثبیت تجاوزها و برنامه‌های ائتلاف متجاوز مبدل شده است.

وی با اشاره به گزارش‌های سازمان ملل مبنی بر استفاده کشورهای متجاوز به یمن از مرگبارترین سلاح‌های ممنوعه افزود: کودکان و زنان یمنی قربانیان بی‌صدای جنایات بین‌المللی و پوشش‌یافته از سوی سازمان ملل متحد هستند.

الدیلمی با اشاره به کشته‌شدن بیش از ۸ هزار کودک یمنی در جریان تجاوز به یمن ادامه داد: سازمان ملل با کشورهایی که سرمایه و دلار دارند تعامل می‌کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا