بین الملل

عضو پارلمان عراق: آسمان عراق همچنان در کنترل آمریکاست

یکی از نمایندگان پارلمان عراق ناگفته‌هایی از تسلط بی چون و چرای آمریکا با همکاری شرکت‌های انگلیسی بر آسمان این کشور بیان کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «علی ترکی» عضو پارلمان عراق گفت که آمریکا از طریق شرکت انگلیسی «سرکو» بر آسمان عراق تسلط دارد و جنگنده‌های اف 16 عراق بدون اجازه آمریکا نمی‌توانند به پرواز درآیند.

وی به المعلومه گفت: آمریکا از شرکت سرکو برای سیطره بر آسمان عراق استفاده می‌کند. همچنین شرکت «جی فور اس» انگلیس هم با هماهنگی آمریکا بر آسمان عراق مسلط است.

این نماینده عراقی افزود: دولت آمریکا بر همه قراردادهای شرکت‌های امنیتی به منظور زیر نظر داشتن حریم هوایی عراق سیطره دارد.

وی همچنین به پروازهای پهپادهای آمریکا بر فراز پایگاه «کروبر» در فرودگاه مسافربری بغداد هم اشاره کرد.

این نماینده پارلمان عراق در پایان گفت: حریم هوایی عراق تحت کنترل شرکت‌های سرکو انگلیسی است که به هواپیماهای خارجی امکان استفاده راحت از حریم هوایی عراق را می‌دهد.

انهدام هسته تروریستی از سوی سازمان اطلاعات عراق

سازمان اطلاعات ملی عراق از خنثی سازی عملیات تروریست و دستگیری شماری از سرکردگان داعش که در عملیات تروریستی در داخل و خارج عراق نقش داشتند، خبر داد.

<a href='https://sayeb.ir/tag/%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1-%d8%b9%d8%b1%d8%a7%d9%82'>کشور عراق</a> ,

سازمان اطلاعات ملی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در عملیات اطلاعاتی ویژه‌ای در خارج از مرزهای عراق، یک عملیات تروریستی را خنثی و شماری از سرکردگان داعش که مرتکب اقدامات تروریستی در داخل و خارج از عراق شده بودند را دستگیر کرده است.

در این بیانیه آمده است که نیروهای  دستگاه امنیت ملی عراق توانستند این تروریست‌ها را در چند کشور تعقیب کرده و آنها را در یک کشور غیر همجوار دستگیر کرده و به عراق منتقل کنند.

دستگاه اطلاعات ملی عراق به ملت عراق وعده داد که از طریق تلاش اطلاعاتی پیش دستانه برای تضمین امنیت و تحقق ثبات در کشور، از امنیت عراق دفاع کند.

هلاکت 4 داعشی در کرکوک

منابع عراقی اعلام کردند که 4 تن از عناصر داعش در درگیری‌های « وادی الشای» نزدیک منطقه «داقوق» در استان کرکوک توسط نیروهای ضد تروریسم به هلاکت رسیدند.

منطقه «وادی الشای» یکی از مناطقی است که تروریست‌های داعش همچنان در آن فعالیت دارند. نیروهای امنیتی عراق دائما برای تعقیب اعضای داعش در مناطق مختلف این کشور، عملیات نظامی انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا