بین الملل

عقب‌نشینی تل‌آویو در برابر اسرای فلسطینی از ترس عملیات‌های شهادت‌طلبانه


رسانه‌های صهیونیستی امروز خبر دادند نخست وزیر این رژیم و نهادهای امنیتی آن، حاضر به اعمال فشار بیشتر بر روی اسرای فلسطینی نیستند و بر این باور هستند که چنین اقدامی به افزایش تنش منجر خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های صهیونیستی شامگاه امروز یکشنبه خبر دادند که مسئولان این رژیم به شدت از هر گونه اعمال فشار بیشتر به اسرای فلسطینی وحشت دارند؛ زیرا به خوبی می‌دانند که در اعیاد پیش روی یهودیان، آثار این فشار را در عملیات‌های شهادت‌طلبانه مشاهده خواهند کرد.

روزنامه معاریو خبر داد که ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی صهیونیستی چند ساعت پیش، یک جلسه فوق‌العاده با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم برگزار کرده است. موضوع این جلسه، اعمال محدودیتهای بیشتر بر اسرای فلسطینی بوده است.

رسانه‌های صهیونیستی روز گذشته در گزارش‌هایی اعلام کردند که مقامات رژیم اشغالگر روز جمعه درخصوص یکی از دغدغه‌های امنیتی خود، پیامی برای سران جنبش مقاومت اسلامی «حماس» ارسال کرده‌اند.

به گزارش این رسانه‌ها، نگرانی‌های امنیتی صهیونیستها را بر آن داشت تا هشدارهایی به حماس صادر کنند و از حماس بخواهند هیچ تلاشی برای انجام حملات یا پرتاب موشک انجام ندهد.  این پیام‌ها را از طریق کشورهایی که با هر دو طرف روابط دیپلماتیک دارند، منتقل شده است.

معاریو در ادامه گزارش داد، بن گویر امروز قصد داشته است مسئله اعمال محدودیت بر اسرا را که روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد، به صورت مقدماتی با نتانیاهو بررسی کند. وی از نتانیاهو خواست که از مواضعش در خصوص افزایش فشار به اسرا حمایت کند، که نخست وزیر صهیونیست زیر بار این خواسته نرفته است.

شبکه ۱۲ صهیونیستی می‌گوید نتانیاهو بررسی اعمال فشار به اسرا را که بن گویر مطرح کرده، به ما بعد اعیاد یهودی موکول کرده است. هرتزی هالیوی رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی هم به بن گویر گفته است: جان اسرائیلیها از تصمیمات تو درباره اسرای فلسطینی اهمیت بیشتری دارد. این مسئله باید بعد از اعیاد بررسی شود.

به گزارش این شبکه، جلسه بن گویر و نتانیاهو «غیر عادی بوده و اختلافات زیادی درباره ارسر و تشدید اقدامات علیه آنان وجود دارد. نهادهای امنیتی هم تصمیم بن گویر برای تغییر اوضاع اسرای فلسطینی را رد کردند».

بر اساس گزارش‌هایی که شبکه‌ آی‌۲۴ منتشر کرده، «سرویس‌های امنیتی اسرائیل در حال آماده شدن برای مقابله و خنثی کردن عملیات و حملاتی هستند که حدود ۲۰۰مورد و هشدار در روز تخمین زده می‌شود».

این گزارش‌ها در حالی منتشر می شوند که «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، روز پنجشنبه هفته گذشته در آستانه آغاز تعطیلات یهودیان، جلسه ارزیابی امنیتی خود را با مقامات مربوطه در تل‌آویو برگزار کرده بود.

پایان پیام/.


آگهی
دکمه بازگشت به بالا